اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 اسفند 1391 / کد مطلب: 5548 / نظرات: 0


درمانگاه هلال احمر در سبزوار راه‎اندازی می‎شود


رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار گفت: درمانگاه جمعیت هلال احمر در این شهرستان همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در اردیبهشت ماه سال 92 راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش سبزوارپیام ، رمضانعلی مومنی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: همزمان با این درمانگاه یک مرکز ارتوپدی فنی، بخش ساخت و تولید دست و پای مصنوعی نیز در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با اشاره به همکاری ادارات در ارتباط با راه‌اندازی این درمانگاه افزود: طی هماهنگی انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی و اخذ مجوز و مساعدت‌های اداره بهزیستی شهرستان سبزوار، این درمانگاه که جزء مطالبات مردمی هم بود، در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

این کارشناس امداد سوانح با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان برای استقبال از بهار خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با تمام توان خود و آمادگی کامل به استقبال از نوروز 92 می‌رود.

وی ادامه داد: چهار دستگاه آمبولانس، چهار پست امداد و نجات جاده‌ای، دو دستگاه خودروی نجات فنی، یک دستگاه موتورسیکلت، یک اکیپ گشت سیار و بیش از 80 امدادگر داوطلب در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 92 این شهرستان شرکت دارند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با اشاره به ماموریت‌های جمعیت هلال احمر یادآور شد: اسکان اضطراری در راه ماندگان، نجات فنی و رهاسازی حادثه‌دیدگان گیرافتاده در خودرو، درمان سرپایی مصدومین حادثه دیده و انتقال آنان به بیمارستان بخشی از خدمات واحد امداد و نجات این جمعیت به زائران علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی افزود: اعضای سازمان جوانان و پیشاهنگان این جمعیت نیز با ایجاد دو پست جوانان، ویژه طرح ملی راهنمایان نوروزی و یک خیمه نماز به عنوان نمازخانه بین‌راهی برای خدمات‌دهی به زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به استقبال آنان می‌روند.

مومنی با اشاره به احداث ساختمان اداری جمعیت هلال احمر در دو شهرستان خوشاب و داورزن تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با فرمانداری این دو شهرستان پس از مشخص شدن زمین این مجموعه، احداث ساختمان اداری، پد بالگرد و ایجاد انبار اضطراری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح ملی فرشتگان رحمت در این شهرستان تصریح کرد: این طرح با توجه به دستورالعمل جمعیت هلال احمر کشور و استان خراسان‌رضوی، ویژه زنان سرپرست خانوار در سبزوار اجرا گردید.

وی با اشاره به برتری کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه حکیم سبزواری واحد جوانان این جمعیت، در بین کانون‌های فرهنگی کشور اضافه کرد: این کانون در چهارمین همایش کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور تحت عنوان رویش که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، رتبه دوم را کسب نموده است.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سبزوار با اشاره به تعامل هلال احمر با سازمان‌های دیگر، یادآور شد: هلال احمر در امر آموزش، ارائه خدمات بهداشتی، پیشگیری از بیماری‌ها، تغذیه و اسکان اضطراری پیشگام است و در کنار سایر ادارات قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.