اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 مهر 1390 / کد مطلب: 560 / نظرات: 0


به بهانه آغاز سال تحصیلی /بوي ماه مهر- بوي مهرباني و دانش




تابستان كه به انتها مي رسد باوزش بادهاي پاييزي كم كم خود را براي رسيدن فصل سرد زمستان آماده مي كنيم اما گويي كودكان و نوجوانان احساس ديگري را تجربه مي كنند. 
احساسي به لطافت بهار توام با شور و نشاط و حس نو شدن و تازگي را؛ حسي كه ما و شما نام آن را بهار تعليم و تربيت گذاشته ايم و به راستي نيز چنين است، بهاري كه در آن درخت علم و دانش جوانه مي زند و شوق يادگيري در هواي آن به مشام مي رسد.
مدتي است كه از جلوي هر مدرسه اي كه مي گذري زندگي و جنب و جوش از در و ديمار آن نمايان است، گويي تمام اين ديوارها و كلاسها در انتظارحضور گرم و پرنشاط دانش آموزان ثانيه شماري مي كنند.
حضوري كه زندگي را در مدرسه دوباره معنا مي كند و ماهيت وجود مدرسه را مقدس مي دارد.
هر چند امروز در اغلب مدارس تخته هاي سياه و و گچ هاي رنگي جاي خود را به تخته وايت برد و ماژيك داده و نيمكت هاي چوبي سه ، چهار نفره با صندلي هاي يك نفره و نيمكت هاي نو عوض شده اند اما هنوز هواي كلاس همان حال و هواي دوست داشتني است و عشق ميان معلم و دانش آموز همان عشق ديرين.
از فردا كلاسها ديگر خالي و سوت و كور نيستند و مدارس از هياهوي دانش آموزان شاد وسرحال پر مي شود و هر توجه عابري را بخود جلب مي كند.
بازارها نيز در آستانه مدارس شور و حالي ديگر دارد، در بازار بيش از هر زمان ديگري بچه هايي را مي بيني كه از شوق خريد كفش و لباس براي مدرسه لبريزند و از روح زندگي جاري.
ناخوآگاه با ديدن آنان كه برق در چشمانشان مي درخشد ، تو هم احساس و شور آن دوران را دوباره به ياد مي آوري ، خاطرات مدرسه را خاطراتي كه تلخي و شريني هايش همه امروز شيرين تر از قبل براي مانده اند؛ خاطراتي كه تو را دلتنگ مدرسه و ميز و نيمكت و معلم مي كند.
آه كه چه دوراني بد و چه روزهاي خوشي، نوشتن مشق شب و حل كردن مسئله ها رياضي براي تو كه كودكي بازيگوش بودي عذابي فراوان بود اما زنگ انشاء و زنگ ورزش از هر چيزي برايت دلنشين تر . . .
از فردا بچه ها به مدرسه مي روند و دوباره ترافيك سنگي در خيابانهاي شهر خودنمايي مي كند و هر آنكس كه هنوز بوي ماه مهر را نشنيده است را به خود مي آورد.
مدارس امروز نسل آينده را تربيت مي كنند و اين نسل آينده ايران اسلامي را مي سازد و براي اين مهم همه بخش ها برنامه ريزي كرده اند و هر سازمان و دستگاه اجرايي درحيطه وظايف خود اقدامات لازم را انجام داده است.
مدير كل آموزش و پرورش در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: از روز سوم مهر ماه بيش از 10هزار واحد آموزشي ميزبان يك ميليو ن و 107 هزاردانش آموز در سراسر استان هستند.
محمد تقي فخريان افزود: از ارديبهشت ماه امسال كار برنامه ريزي و آماده سازي مدارس براي آغاز سال تحصيلي 90-91 آغاز شده است.
وي گفت:بر اين اساس دو كار عمده ساماندهي فضاهاي آموزشي و ساماندهي فضاهاي آموزشي با مطلوبيت بسيار زياد انجام شده است.
وي اظهارداشت: بيش از 85 هزار معلم، دبير و آموزگار و پرسنل اين سازمان همزمان با آغاز مهر ماه كار خدمت به دانش آموزان را بر عهده دارند.
او گفت: همچنين امسال در راستاي تاكيدات وزير آموزش و پرورش مبني بر يك شيفته شدن مدارس 85 درصد از دانش آموزان استان در نوبت صبح به مدرسه مي روند كه اين رقم طي دو سال آينده به صفر خواهد رسيد.
فخريان اظهارداشت:خوشبختانه امسال بيش از 85 درصد دانش آموزان به روش الكترونيكي ثبت نام كردند كه اين امر ما را به توسعه استفاده از تجهيزات الكترونيكي و تحقق مدارس هوشمند نزديك مي كند.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه سال تحصيلي 90-91 سال خوبي براي دانش آموزان و اولياء آنان باشد .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.