اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 فروردين 1392 / کد مطلب: 5608 / نظرات: 0


کاهش اختلالات چربی خون و افزایش ایمنی بدن از فواید مصرف متعادل آجیل


مصرف متعادل و روزانه آجیل موجب کاهش اختلالات چربی خون و افزایش سیستم ایمنی بدن می شود .
به گزارش سبزوارپیام به نقل از  وب دا؛ دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه و رژيم درماني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌: مغزها از جمله پسته، گردو، فندق، بادام زمینی و درختی به علت دارا بودن آنتی آکسیدان و چربی های اشباع شده گیاهی علاوه بر افزایش قدرت ایمنی بدن و کاهش چربی خون از بروز فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی نیز پیشگیری می کند.

وي با بیان اینکه مصرف روزانه 30 الی 40 گرم انواع مغزهای بدون پوست در رژیم غذایی روزانه هر فرد توصیه می شود، افزود: آجیل ها منبع بسیار مناسبی از انواع ویتامین ها از جمله  E,B,C و کلسیم، فیبر، پروتئین، سلنیم، منیزیوم، امگا 3، روی و مس است که بروز برخی از سرطان ها همچون ریه، روده و پروستات جلوگیری و برای رشد کودکان بسیار مناسب است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به اینکه بو دادن آجیل ها موجب از دست رفتن چربی های مفید موجود در مغزها می شود گفت: توصیه می شود که افراد به منظور پیشگیری از بروز بیماری های ناشی از مصرف آجیل های غیر استاندارد و استفاده بهینه از ریزمغذی های موجود مغزها را به صورت خام مصرف کنند.

دكتر حسيني خاطرنشان كرد: چربي موجود در انواع آجيل اشباع نشده كلسترول خون را پايين مي آورد، خطر بيماري هاي قلبي عروقي را كاهش مي دهد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.