اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 فروردين 1392 / کد مطلب: 5612 / نظرات: 0


سبزوار با هزار بنای تاریخی گردشگران را به سوی خود فرا می خواند


سبزوار با هزار بنای تاریخی گردشگران را به سوی خود فرا می خواند  دبیر ستاد تسهیلات زائران سبزوار گفت: این شهرستان با حدود یك هزار بنای تاریخی و باستانی آماده پذیرایی از گردشگران و میهمانان نوروزی است.
   
به گزارش سبزوارپیام،'حشمت الله متین فر' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مناطق گردشگری ششتمد، دلبر، مجتمع گردشگری آبشار، مناطق گردشگری پروند و شیر احمد، بخشی از مناطق گردشگری این شهرستان است.

وی، مساجد جامع و پامنار، منازل قدیمی، كاروانسراهای بین راهی، رباط های عرب ها و فرامرزخان و قلعه قدیمی زعفرانیه را از بناهای دیدنی سبزوار نام برد.

متین فر، آرامگاه های بقراط و مشهدی، مصلای كهن، مناره خسروجرد، موزه مردم شناسی را نیز بخشی دیگر از جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و كاشفی، مقبره امامزاده یحیی و امامزاده شعیب (ع) را نیز از مكان های زیارتی و پر جاذبه این شهرستان برشمرد.

وی گفت: شهرستان سبزوار دارای مناطق گردشگری و جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی فراوانی است كه مسافران و زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) می توانند در مسیر عبور خود از این آثار و جاذبه ها دیدن كنند./




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.