اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 فروردين 1392 / کد مطلب: 5663 / نظرات: 1


عملکرد شهرداری سبزوار در برنامه زنده"نسیم شرقی" تشریح شد


صبح امروز با حضور حسین مقصودی شهردار سبزوار در برنامه زنده"نسیم شرقی" شبکه استانی خراسان رضوی، عملکرد شهرداری سبزوار در مدت زمان50دقیقه تشریح شد.

 حسین مقصودی در این برنامه، پژوهش و مطالعه را دروازه ورودی توسعه و عمران شهری بیان کرد و گفت: در این راستا از ابتدای حضورم در شهرداری با کمک کارشناسان خبره، توجه به مطالعه و پژوهش برای پیشبرد اصول فنی شهرسازی و امور زیربنایی شهری را در دستور کار قرار دادیم که ثمره آن تالیف 8 عنوان کتاب در موضوعات مختلف شهرسازی و کسب رتبه نخست پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با  ارائه اثر علمی با عنوان" نقشه های اجرایی توسعه معابر شهری" در بخش داخلی بود.

وی با اشاره به عبور میلیون ها زائر و مسافر بارگاه رضوی از مسیر سبزوار گفت:توجه به بهسازی ورودی ها و کمربندی سبزوار از اولویت های شهرداری سبزوار در سال گذشته بود که در این مدت با تملک و تخریب حدود 140باب مغازه و واحد مسکونی در کمربندی و آغاز بهسازی ورودی سبزوار توانستیم رضایت نسبی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را جلب کنیم.

مقصودی ادامه داد: سالیان زیادی بود که کمربندی سبزوار تبدیل به معضلی برای مدیریت شهری و نارضایتی و گله مندی مسئولان کشوری و استانی شده بود که خوشبختانه با ورود تیم جدید شهرداری، تمام تلاش ها برای رفع این نگرانی ها انجام و با صرف اعتباری بالغ بر حدود 9 میلیارد تومان بخش عمده ای از بهسازی ها در این کمربندی انجام و مابقی نیز در حال انجام است.

شهردار سبزوار همچنین همدلی، اتحاد و همراهی مدیریت شهری، سیاست گذاری شورای اسلامی شهر و مردم سبزوار را در ایجاد شهری با نشاط و توسعه یافته مهم دانست و تصریح کرد: شهروندان سبزوار با پرداخت به موقع عوارض و حق و حقوق شهروندی ما را بیش از گذشته در اعتلای سبزواری آباد و توسعه یافته کمک کرده اند.

وی وظایف شهرداری ها را در حوزه های مختلف یکهزار و 300 مورد عنوان کرد و افزود: ما برای پیشبرد امور ، ارتباط دوسویه ای را با شهروندان برقرار کرده ایم بطوریکه با اعلام یک شماره تلفن همراه از تمام نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنان مطلع و بعضا آنها را بکار می گیریم.

وی با اظهار اینکه این اقدام مورد توجه شهروندان قرار گرفته، ادامه داد: در این راستا تاکنون 17 هزار پیامک از سوی شهروندان به ما ارسال شده که در نوع خود کم نظیر است.

شهردار سبزوار همچنین تحقق 88 میلیارد تومانی بودجه شهرداری، احداث 16 پارک محله، سنگفرش50 هزار مترمربع و آیلندگذاری 10 هزار متر طولی خیابان ها و معابر سطح شهر و... را از دیگر اقدامات شهرداری سبزوار در مدت یک و نیم ساله اخیر برشمرد.

مقصودی با اظهار اینکه شهرداری با نصب 60 المان و اثر حجمی به استقبال بهار رفته است، گفت: امسال هنرمندان سبزوار تمام تلاش خود را برای ایجاد شهری با نشاط با خلق آثاری بدیع برای مسافران، زائران و گردشگران نوروزی بکار گرفتند که خوشبختانه مورد استقبال خوب مسافران و شهروندان قرار گرفته، گرفتن عکس های یادگاری کنار این المان ها نشان از این رضایتمندی است.

شهردار سبزوار در ابتدای صحبت هایش نیز سبزوار را شهر دیرینه های پایدار، عالمان و دانشوران نامداری همچون سید عبدالاعلی سبزواری، حاج ملاهادی سبزواری، دکتر شریعتی، دکتر سید محمد علوی مقدم، حمید سبزواری، دکتر سیادتی و... بیان کرد و گفت: شهرستان سبزوار با جمعیت شهری 240 هزار نفری خود دومین شهر بزرگ استان خراسان رضوی بعد از مشهد محسوب می شود که خوشبختانه در برخی حوزه های تجاری و اقتصادی در سطح کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد.

شهردار سبزوار از ساعت 9 تا 10 صبح میهمان برنامه زنده تلویزیونی نسیم شرقی با اجرای مجری توانمند استان آقای شهرام رفوگران بود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


شهردار محبوب مان اقای مقصودی سر فراز باشی و موفق هر روز پر تلاشتر از دیروز.
شاد زی مهر افزون