اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1392 / کد مطلب: 5690 / نظرات: 0


اقزایش بلیط اتوبوس های درون شهری


سازمان اتوبوسرانی و شهرداری سبزوار در یک اقدام هماهنگ با شورای اسلامی قیمت بلیط اتوبوس درون شهری را از ۱۵۰ تومان به ۲۰۰ تومان در داخل شهر و ۲۵۰ تومان به توحید شهر افزایش دادند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که سال گذشته نیز ۵۰ درصد قیمت کرایه افزایش یافته بود و افزایش جدید آنهم در حالیکه قیمت سوخت افزایش نیافته غیرمنطقی به نظر می رسد.

اینکه چرا قیمت کرایه افزایش یافته را می توان در چند عامل جستجو کرد. نخست اینکه شهرداری سبزوار و سازمان شهرداری ها سهم یک سوم خود را به اتوبوسرانی پرداخت نمی کنند که طبق شنیده ها شهردار سبزوار تمایلی به پرداخت هزینه ها ندارند و تنها در اماکنی که بعد تبلیغاتی آن مهم باشد( ساخت بولوار و میدان جدید و رنگ وارنگ کردن شهر ) حاضر به هزینه کردن است.
مورد دوم اینکه بخش خصوصی به عرصه اتوبوسرانی ورود پیدا نکرده و همین عامل باعث شده اتوبوسرانی که صد در صد دولتی است اقدام به افزایش قیمت نماید.

با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که یک خانواده ۴ نفری برای حمل و نقل درون شهری خود چقدر باید پرداخت کند؛ هزینه هایی که آقایان شورا خبری از آن ندارند. چراکه خودشان اصلا سوار اتوبوس نمی شوند و سمند شورا جور آنان را می کشد.

آقای شهردار می شود هزینه های ساخت یک المان نوروزی و یا المان های بی خاصیتی همچون کوزه و نارنجک میدان فهمیده را برای رفاه حال مردم به اتوبوسرانی مساعدت کرد کاری که وظیفه شهرداری است. /صبح سبزوار




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.