اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 فروردين 1392 / کد مطلب: 5696 / نظرات: 0

مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار


مصرف بنزین در نوروز امسال 17 درصد افزایش داشت


مصرف بنزین در نوروز امسال 17 درصد افزایش داشت مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار گفت : مصرف بنزین در این منطقه از 22 اسفند سال گذشته تا 16 فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد و به نسبت سهمیه تخصیصی این شركت 40 درصد افزایش داشت.  

مهندس 'عیسی افتخاری ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در روز 29 اسفندماه بیش از دو برابر سهمیه شركت، بنزین مصرف و توزیع شد.

وی با بیان اینكه افزایش زائران و مسافران در این ایام دلیل بر این افزایش مصرف بود، اظهارداشت : مصرف سی ان جی ( CNG ) هم در این ایام نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشت .

وی با اظهار اینكه طبق آمار مردم در طول مدت مذكور حدود پنج میلیون مترمكعب سوخت گیری كردند ، افزود : بیش از 300 هزار وسیله نقلیه در این مدت از خدمات این شركت بهره مند شدند.

وی مدت انتظار مردم جهت سوخت گیری را پنج دقیقه و سهم CNG را در مجموع سبد انرژی این منطقه 31 درصد كه بالاتر از متوسط كشوری است ،عنوان كرد.

مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار گفت : متوسط كشوری سهم CNG در سبد انرژی 25 درصد است .

مهندس افتخاری اظهار داشت : هم اكنون این منطقه پوشش دهنده سوخت رسانی شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، ششتمد ، داورزن ، بردسكن و بخش های تابعه بوده و علاوه بر توزیع سوخت مورد نیاز خود هم اكنون تامین نیازهای سوختی اسفراین و بخش از ناحیه مركزی خراسان شمالی را به صورت ارسال مستقیم و یا ارسال به انبار بر عهده دارد .

وی با بیان اینكه این منطقه دارای 31 جایگاه پمپ بنزین ، 24 جایگاه نفت گاز ، یك انبار ذخیره سازی ، یك باب واحد سوختگیری هواپیمایی و... است ،افزود : سوخت این منطقه از طریق خط لوله و نفتكش های تداركاتی تامین می شود.

مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار با تشریح عملكرد حوزه كاری خود گفت : در مجموع مصرف فرآورده در سال 91 به نسبت سال 90 حدود 7/12 درصد كاهش داشت .

افتخاری افزود : همچنین ارسال كل فرآورده های نفتی این منطقه به سبزوار و شهرهای اطراف ان در سال 91 به نسبت سال 90 رقمی معادل 3/8 درصد كاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد : 20 درصد از مجموع فرآورده های نفتی این منطقه از طریق نفتكش ها و این شركت به سایر استان ها و مناطق ارسال شد.

وی با اشاره به افزایش وسایل نقلیه اظهار داشت : مصرف بنزین در سال 91 نسبت به سال 90 ، هشت درصد افزایش و به نسبت سال های 82 تا 86 و سال 89 كاهش یافت.

مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار گفت : در سال 91 به نسبت سال 90 در این منطقه توزیع نفت گاز پنج درصد افزایش و به دلیل رشد خدمات گاز رسانی توزیع فرآورده نفت كوره 43 درصد و نفت سفید 2/14 درصد كاهش داشت .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.