اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 فروردين 1392 / کد مطلب: 5726 / نظرات: 0


فشار خون ریشه بسیاری از امراض و بیماری‌ها است


 رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار با اشاره به شعار جهانی سازمان بهداشت جهانی گفت: فشار خون ریشه و مادر بسیاری از امراض و بیماری‌ها است.

 به گزارش سبزوارپیام ، رمضانعلی مومنی در گفت‌وگو با  فارس اظهارداشت: ترویج فرهنگ سلامت و بهداشت در جامعه موجب می‌شود تا مردم کمتر دچار بیماری شوند و سلامت جامعه در همه ابعاد مهم است.

وی با اشاره به انجام عملیات‌های مختلف از ابتدای سال 92 تاکنون خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها که توسط امدادگران و نجاتگران این جمعیت انجام شد، در مجموع 119 نفر نجات پیدا کردند.

وی با اشاره به استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در محورهای مواصلاتی شهرستان سبزوار گفت: تعداد پنج پایگاه ثابت، موقت و سیار در این محور مستقر بوده است.

مومنی با اشاره به مراجعه مسافران نوروزی به پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر این شهرستان افزود: بیش از 641 نفر از مسافرین به پایگاه‌های جاده‌ای این جمعیت مراجعه داشته‌اند که تعداد 56 درمان سرپایی در طول این ایام توسط امدادگران این جمعیت انجام شده است.

وی ادامه داد: در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، تعداد 42 مورد تصادف جاده‌ای، چهار مورد رها سازی توسط تیم نجات فنی، انتقال 119 نفر مصدوم و 49 نفر مجروح به مراکز درمانی نیز توسط امدادگران این جمعیت انجام گرفته است.

این کارشناس امداد سوانح کشور با اشاره به استقرار دو پست راهنمایان نوروزی خاطرنشان کرد: بیش از 26 هزار و 685 نفر از مسافرین نوروزی به پایگاه‌های راهنمای مسافرین نوروزی در طول ایام تعطیلات در این شهرستان مراجعه و از خدمات آن بهره بردند.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها در میدان سربداران و پارک ارمغان به صورت شبانه‌روزی با توزیع بروشورهای نوروزی، سی دی، کتابچه، نقشه راهنما و... خدمات مطلوبی را به مسافرین ارائه داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر سبزوار بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای را در سال جاری مختص محورهای مواصلاتی مهر و زعفرانیه این شهرستان بیان کرد و گفت: این در حالی است که بیشترین تصادفات جاده‌ای در سال گذشته در محور کاهک اتفاق افتاده بود.

وی افزود: حجم سفرهای نوروزی سبب شده تا سه دستگاه خودرو شامل آمبولانس و ست نجات در محورهای اصلی سبزوار به صورت ثابت و فعال استقرار یابند.

مومنی همچنین از استقرار اعضای تیم پزشکی متشکل از یک پزشک، دو پرستار، یک تکنسین و یک راننده در حرم مطهر رضوی در مشهد خبر داد و گفت: این تیم به بیش از 60 نفر از زائرین امام رضا(ع) خدمات درمانی ارائه داده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.