اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 فروردين 1392 / کد مطلب: 5735 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن


ایجاد میقات الرضا(ع) عاملی برای تقویت روحیه معنوی در زائران است


ایجاد میقات الرضاع عاملی برای تقویت روحیه معنوی در زائران است امام جمعه شهرستان داورزن گفت: ایجاد مکانهایی با عنوان میقات الرضا (ع) عاملی برای تقویت روحیه معنوی در مسافران و زائران به شمار می رود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محمود مداحی در مراسم پرده برداری از ضریح جدید امام زاده علی اصغر روستای ریوند شهرستان داورزن افزود : این مکانها باعث می شود که زائران و مسافران خود را در سرزمینی که مزین به وجود امام هشتم (ع) است ، حس کنند.

وی وجود امامزادگان در نقاط مختلف را پشتوانه ای معنوی دانست که همه قشرها و از جمله جوانان می توانند با حضور در این مکانهای مقدس از معنویت و برکات آنها استفاده کنند.

وی وجود 13 امامزاده در سطح شهرستان داورزن را یاد آور شد و گفت: این امامزادگان نه تنها می توانند خلا معنوی را پرکنند بلکه می توانند مکانهای مناسبی برای ایجاد روحیه معنوی و دینی نیز باشند.

امام جمعه داورزن در ادامه به بیان شخصیت حضرت زهرا پرداخت و گفت: حضرت فاطمه (س) سر هستی و اول شاگرد مکتب توحید است.

وی افزود :تمام نیکویی های عالم ارمغان زندگی 18 ساله حضرت فاطمه

(س) است .

وی زندگی کوتا ایشان را سراسر درس دانست و گفت: زنان و مردان ما باید در زندگی زناشویی خود به ایشان اقتدا کنند.

حجت الاسلام مداحی دفاع از ولایت تا مرز شهادت را از مهمترین خصایص زندگی حضرت فاطمه دانست و گفت: اگر زنان و دختران ما زندگی آن حضرت را به طور عملی بشناسند هیچگاه از صراط حق خارج نخواهند شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن نیز در این مراسم امامزاده علی اصغر روستای ریوند را به عنوان اولین میقات الرضا در ورودی خراسان رضوی از سمت غرب دانست و گفت: قرار گرفتن این مکان در مسیر میلیونها مسافر و زائر باعث شده تا این مکان وضعیت مناسبی برای زائران رضوی داشته باشد.

محسن گلستانی افزود: گروه کارشناسی استان بعد از رویت مکان امامزادگان یحیی و شعیب در شهر سبزوار و امامزادگان خسروجرد به این نتیجه رسیدند که محل امامزاده علی اصغر ریوند از نظر موقعیت های مختلف از جمله فضای لازم برای توسعه قرار گرفتن در مسیر زائران رضوی می تواند مکان مناسبی برای اجرای طرح میقات الرضا باشد.

وی ادامه داد: در این امامزاده قسمت های مختلف از جمله خانه عالم ، سالن اجتماعات ،کمپینگ ، کشتارگاه و مکان مناسب اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص چهار میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این مکان ادامه داد: امامزاده در فضایی به مساحت 480 متر مربع ساخته شده است .

وی همچنین از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای مجموعه تجاری این مکان خبر داد و گفت: ضریح جدید این امامزاده با اختصاص مبلغ 450 میلیون ریال که قریب به 250 میلیون ریال آن از طرف هیات امنا امامزاده و کمکهای مردمی تامین شده است.

وی اظهار کرد : با آماده سازی فضای این مکان اجرای طرح های آرامش بهاری کلاسهای تابستانی ضیافت الهی و محرم در این مکان اجرا خواهد شد.

وی از مسوولان شهرستان های سبزوار و داورزن و استان خواست با کمک های خود زمینه حضور مسافران و زائران در این مکانهای مقدس را مهیا کنند.

بقعه امامزاده علی اصغر روستای ریوند از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع) است که در کنار محور بین المللی تهران – مشهد و در 45 کیلومتری شهر داورزن واقع شده است 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.