اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 فروردين 1392 / کد مطلب: 5737 / نظرات: 0


بی‌مهری مسئولان به بقعه امامزاده یحیی سبزوار


گنبد آبی رنگ امامزاده یحیی شهرستان سبزوار واقع در چهار راه بیهق این شهرستان در حال فروریختن است و هیچ یک از مسئولان اداره اوقاف سبزوار به فکر مرمت آن نیست.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس، امامزاده‌ها یکی از اماکنی هستند که افراد برای زیارت و برپا داشتن نماز مراجعه می‌کنند و امامزاده یحیی سبزوار نیز یکی از این مکان‌ها است.

این امامزاده مدتی است به دلیل بی‌توجهی مسئولان اوقاف مورد بی‌مهری واقع شده و علی‌رغم برگزاری مراسمات مذهبی مختلف در آن کسی به فکر مرمت خرابی‌های آن نیست.

محمد رضا محمدی، یکی از شهروندان سبزوار در ارتباط با خرابی‌های امامزاده یحیی گفت: طاق ورودی این حرم دچار آسیب شده است و نیاز به بازسازی دارد.

اکبر حسینی دیگر شهروند سبزواری گفت: سرویس بهداشتی‌های این حرم مطهر مدتی است که خراب شده و نمازگزارانی که به این حرم برای اقامه نماز می‌آیند همیشه دچار مشکل هستند.

وی افزود: نمای بیرونی این حرم مطهر در سمت خیابان بیهق که خیابان اصلی شهر است دچار آسیب شده و نمای ساعت نیز شکسته است و منظره بدی را به وجود آورده است.

علی شکری یکی دیگر از شهروندان گفت: سئوال من از مسئولان اوقاف شهرستان این است که پول‌هایی که مردم نذر می‌کنند و در ضریح حرم مطهر می‌اندازند در کجا خرج می‌شود و چرا کسی به فکر امامزادگان نیست.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه تاکید می‌کنند که بقاع متبرکه را مورد توجه قرار دهید و مسئولان اوقاف سبزوار فقط شعار آن را می‌دهند.

براساس تحقیقات خبرنگار فارس از اداره اوقاف سبزوار مبلغ خروجی در هر ماه از ضریح امامزاده یحیی (ع) و امامزاده شعیب این شهرستان در مجموع 4 میلیون تومان است که در هر سال به 48 میلیون تومان می‌رسد و این در حالی است که گنبد زیبای این حرم مطهر در حال خراب شدن است.

همچنین باید عنوان کرد که در هر حرم مطهر امامزاده یحیی(ع)  قبرستان نیز وجود دارد که بخشی از در آمد اوقاف شهرستان از فروش همین قبرها در این امامزاده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.