اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5805 / نظرات: 1


جذب هنرجو در خراسان رضوی شش درصد رشد داشت


 رییس اداره فنی و حرفه ای و كار و دانش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : جذب هنرجو سال گذشته در هنرستان های این استان شش درصد رشد داشت.

 به گزارش سبزوارپیام ، مهندس ' حسین عباسی كبودانی 'روز سه شنبه در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه توانمندی های هنرستان های فنی و حرفه ای ، كشاورزی و كاردانش سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود : در حال حاضر جذب هنرجو در هنرستان های استان خراسان رضوی بیش از 45 درصد است .

وی با بیان اینكه در حال حاضر جذب دانش آموز در هنرستان ها 45 و دبیرستان ها 55 درصد است ،اظهار داشت : در افق 1404 تلاش برای رسیدن به 70 درصد جذب هنرجو در هنرستان ها و 30 درصد در دبیرستان است .

مهندس عباسی با اشاره به افزایش جذب هنرجو در هر سال نسبت به گذشته گفت : به همین تناسب گسترش فضا، تجهیزات و نیروی انسانی و توسعه كمی و كیفی آموزش های فنی و حرفه ای و كار و دانش یكی از اولویت های وزارت آموزش و پرورش بوده و دلیل آن هم عدم توازن موجود بین اشتغال و تحصیل است .

وی با اظهار اینكه مهمترین سال هدایت تحصیلی و شغلی و سرنوشت دانش آموزان پایه اول به دوم متوسطه است از والدین و مربیان خواست اطلاعات لازم شغلی و تحصیلی از جهت ادامه تحصیل و نیاز جامعه به دانش آموزان انتقال دهند.

وی با اشاره به نگرانی برخی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان در رشته های فنی برای تحصیلات عالی توضیح داد :فارغ التحصیلان هنرستان ها علاوه بر افزایش توانمندی، كسب مهارت و ایجاد زمینه اشتغال شرایط ادامه تحصیل تا دكترا را به مراتب مناسب تر و ساده تر از دانش آموزان دبیرستان ها دارند.

رییس اداره فنی و حرفه ای و كار و دانش آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین در بخشی از سخنانش از موافقت استان و اخذ مجوزهای لازم برای ارتقای هنرستان فنی و حرفه ای شبانه روزی پسرانه شهید دیواندری سبزوار به هنرستان نمونه خبر داد و گفت : در حال طی مراحل نهایی و اعلام نظر وزارتخانه هستیم تا هر چه سریع تر این كار انجام شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.