اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5819 / نظرات: 0

بایستی فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآنی در بین مردم ترویج شود/


باید برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری معنوی شود


باید برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری معنوی شود  امام جمعه سبزوار خواهان ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت : درجامعه و بازار اسلامی ما نباید امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود.   

به گزارش سبزوار پيام ،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار ،اظهار کرد:در بازار اسلامی باید به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب توجه بیشتری شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی سبزوار به برخی شیطنت های دشمنان انقلاب و نظام اشاره کرد و از برخی بدحجابی ها در جامعه اسلامی انتقاد کرد.
خطیب جمعه سبزوار همچنین خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و گفت :اگر می خواهیم یاد و خاطره شهدای عزیمان زنده بماند بایستی فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآنی در بین مردم ترویج شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی اظهار کرد:اگر فرهنگ قرآنی در بین مردم و جامعه ما نباشد ،بازار ما بازار اسلامی نمی شود.
وی به روز 9 اردیبهشت روز شورا اشاره کرد و از کلیه شوراهای اسلامی شهر و روستاها که برای مردم زحمت کشیده اند تقدیر کرد.
امام جمعه سبزوار وظایف و ویژگی شوراهای اسلامی را از دیدگاه اسلام بر شمرد و گفت :شوراهای اسلامی ما باید متعهد ،متخصص ،انقلاب ،و متدین باشند.
وی همچنین به اهمیت نماز و اقامه آن در جامعه اشاره کرد و افزود:خواندن نماز تکبر را از بین می برد و باید نماز را درست بخوانیم و اقامه کنیم .
وی در سخنانی روز کارگر را هم گرامی داشت و گفت :روز کارگر روز دفن سلطه ابرقدرت ها است و کارگران با کار و تلاش استقلال همه جانبه را به کشور برگرداندند.
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه کارگران گنجینه های این کشور و مملکت هستند،گفت : امروز همه ما نیاز به کارگران داریم و آنها باید زیاد کار کنند.
وی همچنین با تبریک بمناسبت خجسته میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز معمار انقلاب امام خمینی ، پیرامون ویژگی و زندگانی حضرت زهرا (س) مطالبی بیان کرد.
وی در خصوص آیین همسرداری ، خانه داری و ابعاد علمی ،عبادی ،اجتماعی ،خانوادگی و نامگذاری دخت پیامبرگرامی مطالبی بیان کرد و خطاب به بانوان اظهار کرد:افزود:حضرت زهرا(س) را اسوه حسنه قرار دهند.
وی همچنین روز شهادت شهید مطهری و روز معلم را گرامی داشت و گفت :ما باید روی آموزش و پرورش سرمایه گذاری معنوی کنیم . 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.