اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5844 / نظرات: 0


فارغ التحصیلان هنرستانهای کاردانش راحت تر جذب بارار کار می شوند


اخبار داورزن /رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان داورزن گفت: فارغ التحصیلان هنرستانهای کاردانش راحت تر جذب بارار کار می شوند.

محمد علی صادقی شکیب در اولین جلسه شورا اموزش و پرورش که با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد با اشاره به ۵ هنرستان کاردانش در سطح شهرستان داورزن تصریح کرد: خوشبختانه امارها نشان داده است که بیش از ۸۰ درصد محصلان هنرستانهای کاردانش جذب بازار کار شده اند.
وی آغاز هفته مشاغل را خاطر نشان شد و گفت: جهت اشنایی بیشتر دانش اموزان با مشاغل مختلف برپایی نمایشگاهها و بازدید از محیطهای کاری و همچنین حضور در هنرستانها برای آشنایی بیشتر با رشته های فنی را انجام خواهیم داد.
وی در ادامه اقدامات صورت گرفته در ستاد اسکان نوروزی را خاطر نشان شد و گفت: خوشبختانه با همکاری ادارات و نهادهای مختلف بیش از ۱۷۰۰ نفر در این شهرستان اسکان داده شدند.
این مسئول با اشاره به فروش برخی مدارس بلا استفاده منطقه گفت: با تصویب شورای آموزش و پروش و تایید اداره کل ۴۵۰ میلیون ریال از محل فروش مدارس منطقه صرف تجهیز و تعمیرات مدارس منطقه خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن با اشاره به اجرای طرح آموزشی جدید۳-۳-۳-۳ گفت: اجرای این طرح در شهرستان داورزن به لحاظ کمبود فضای اموزشی قابلیت اجرایی ندارد.
امام جمعه شهرستان داورزن نیز در سخنانی برگزاری همایش و بزرگداشت برای معامان را لازم دانست و در عین حال گفت: برگزاری این بزرگداشتها باید در جهت افزایش بنیه علمی فرهنگیان و تحقق تفکرات شهید مطهری در حوزه کاربردی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی حضور به موقع مسئولان در جلسات را مهم دانست و گفت: تاخیر حضور در یکی از جلسات باعث خواهد شد که تمام کارهای پیش رو با تاخیر صورت گیرد که این باعث تضییع حقوق مردم است .
وی در ادامه مشکلات فرهنگی پیش روی شهرستان جدید التاسیس داورزن را برشمرد و ادامه داد: این مشکلات باید به صورت ریشه ای حل شود و از برنامه ای مسکن و سهل الوصول کمتر استفاده شود.
امام جمعه داورزن به مشکل نبود خوابگاه برای دانشگاه پیام نور داورزن اشاره کردو در عین حال همکاری آموزش و پرورش داورزن را در این خصوص ستود و گفت: چرا به رغم واگذاری زمین از سوی هیات امنا هنوز اقدامی برای ساخت مجتمع آموزشی پیام نور داورزن صورت نگرفته است .
وی در ادامه آموزش و پرورش را یک مرکز مهم اطلاع رسانی دانست و کوچترین رفتار و گفتار آنان را زیر ذره بین مردم عنوان کرد و ادامه داد: نباید مانند پیکهای نوروزی امسال مسئولین حرفی را بزنند در حالی که دقیفا برعکس آن در حال انجام است .

امام جمعه داورزن در ادامه اجرای برنامه های آموزشی را منوط به وجود شرایط دانست و گفت: نباید اجرای برخی برنامه های آموزشی باعث شود که مجددا دانش اموزان به صورت مختلط در یک محیط آموزشی قرار گیرند.

شهردار شهر داورزن نیز در سخنانی برگزاری جلسات شورای اموزش و پرورش را در یکی از واحدهای آموزشی سطح شهرستان را خاطر نشان شد و گفت: برگزاری این جلسات در واحدهای اموزشی باعث خواهد شد که مسئولین بیشتر با مشکلات و کمبودها و توانمندیهای مدارس اشنا شوند.
علی قاسمی معرفی شهردار مدرسه از سوی مدارس را یک اقدام مفید عنوان کرد و گفت: همیاران شهرداری در مدارس می توانند پیگیر مشکلات عمرانی و توسعای و فضای سبز مدارس باشند
بخشدار مرکزی داورزن نیز حضور انجمن اولیا و مربیان را در عرصه های مختلف آموزشی و تربیتی و عمرانی را خواستار شد.
علی اصغر عین آبادی افزود: همکاری برخی ادارات از جمله تعاون و کار و امور اجتماعی خواهد توانست در جهت جذب دانش اموزان محصل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مثمر ثمر باشد.
نبود فضاهای مناسب اقامتی- آموزشی در مرکز شهرستان را خاطر نشان شد و در ادامه از مسئولین برگزاری جلسات خواست تا دستور کار جلسات و زمانبندی مناسب برای آن وجود داشته باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.