اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5865 / نظرات: 0

دبیر شورای مركزی زكات كشور


141میلیارد تومان زكات در سطح كشور جمع آوری شد


141میلیارد تومان زكات در سطح كشور جمع آوری شد دبیر شورای مركزی زكات كشور گفت : 141 میلیارد تومان زكات در سال گذشته در كشور جمع آوری شد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا 'حسین نبی لو ' روز سه شنبه در همایش منطقه ای ستاد احیاء زكات در سبزوار، افزود : زكات جمع آوری شده بنا به نظر مردم هر منطقه در همان جا هزینه می شود كه اولویت با فقرا می باشد.

وی به فرهنگ سازی در پرداخت زكات تاكید كرد و گفت : اگر سالی 50 همایش ملی و منطقه ای هم در این خصوص در كشور داشته باشیم، كم است .

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زكات به عنوان یك واجب شرعی اظهار كرد : هر كسی در حیطه مسوولیت خود بایستی در این امر بكوشد.

دبیر شورای مركزی زكات كشور افزود : زكات یك واجب الهی است كه اگر این امر الهی در جامعه اجرایی شود هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود ندارد.

نبی لو همچنین با اشاره به نقش روحانیت در جامعه اظهار كرد : هر كجا مردم به روحانیت وصل شدند نجات پیدا كردند .

رییس شورای زكات استان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت : همه افراد و سازمان ها می توانند در حیطه وظایف و كار خود در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای پرداخت زكات اقدام كنند.

حجت الاسلام محمد حسین میدانی با اشاره به تصویب قانون زكات در مجلس شورای اسلامی در سال 90 گفت : زكات به عنوان یك واجب الهی محسوب می شود كه در دین و اعتقادات اسلامی همطراز با نماز به آن پرداخته شده است.

وی به رتبه سوم استان خراسان رضوی در كشور برای پرداخت زكات اشاره كرد و افزود : سال گذشته در این استان حدود هشت میلیارد تومان زكات جمع آوری شد.

رییس شورای زكات استان خراسان رضوی ادامه داد : از این مبلغ بیش از یك میلیارد و 600 میلیون تومان آن زكات فقرا بود كه در بحث های تهیه جهیزیه، امور فرهنگی، درمان و ... هزینه شد.

حجت الاسلام میدانی با اشاره به برنامه های این شورا در سال جاری گفت : تلاشمان بر این است كه در سال جاری در خصوص ترغیب و تشویق زكات دهندگان برنامه ریزی های خوبی انجام شده و زكات جمع آوری شده چه واجب و چه مستحبی در همان محل جمع آوری شده توزیع و نیروهای اجرایی زكات بیشتر شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.