اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5873 / نظرات: 1


سبحانی‌فربا انتقاد از نحوه تعیین حداقل دستمزد کارگران


سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از نحوه تعیین حداقل دستمزد کارگران، معیشت را مهم‌ترین دغدغه قشر کارگر در شرایط کنونی برشمرد.
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت وگو با خ خانه ملت، کارگران را پیشگامان عرصه تولید در کشور خواند وتصریح کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه‌ جامعه کارگری تأمین هزینه‌های معیشتی بوده و با توجه به تلاطمات بازار ارز و افزایش قیمت‌ها در سال گذشته این حق جامعه کارگری است که منطبق با نرخ تورم شاهد افزایش دستمزد‌ها باشد.
نماینده مردم سبزوار، جفتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه کارگری با تعیین ۲۵ درصدی افزایش حداقل دستمزد‌ها نمی‌تواند در برابر امواج لجام گسیخته گرانی و تورم مقاومت کند، واقعیت آن است که جامعه کارگری در چنین شرایطی برای ادامه حیات خود با تنگناهای جدی روبرو خواهد شد.
سبحانی‌فر ادامه داد: تعیین حداقل دستمزد کارگران از سوی شورای عالی کار حتی منطبق با تورم گزارش شده از سوی بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس که ۳۰.۵ درصد اعلام شده نیست این در حالی است که رقم پیشنهادی تشکل‌های مختلف کارگری رقمی بیشتر و نزدیک به ۴۰ درصد بوده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر لزوم اصلاح حداقل دستمزد کارگران، اعلام کرد: از دیگر سو اگر بخواهیم ماده ۴۱ قانون کار را مبنای تعیین هزینه سبد زندگی قرار دهیم باید گفت که هزینه‌هایی نظیر قیمت مواد خوراکی افزایشی ۵۸ درصدی داشته و در این میان اظهارنظر مسئولان در زمینه قانونی بودن تعیین افزایش حداقل دستمزد‌ها تعجب‌برانگیز است.
سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد امنیت شغلی کارگران، افزود: دولت باید به نقش نظارتی خود بر واحد‌های تولیدی توجه بیشتری داشته باشد و نباید هیچ کارگری به علت نبود شرایط مناسب کاری تن به کار بدون قرارداد دهد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.