اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5896 / نظرات: 2

معاون مدير كل و رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي سبزوار /


از 2 هزار و 615 كارگاه مشمول قانون كار بازرسی شد


از 2 هزار و 615 كارگاه مشمول قانون كار بازرسی شد  معاون مدير كل و رئيس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي سبزوار از بازرسي از 2 هزار و 615 كارگاه مشمول قانون كار جهت اجراي صحيح آيين نامه هاي ايمني و بهداشت كار در اين شهرستان خبر داد
حسين ملوندي  كاهش حوادث در سطح كارگاه ها را از مهمترين اهداف حوزه بازرسي اين اداره برشمرد و گفت: بازرسان اداره كار با حضور فعال در كميته هاي فني و بهداشت كارگاه ها و آموزش كارگران سبب كاهش 3 درصدي  حوادث نسبت به سال هاي گذشته شده اند.
وي به بروز 93 مورد حادثه در سال گذشته اشاره كرد و  اظهار داشت: متاسفانه از اين رقم 4 مورد منجر به فوت، 80 مورد شكستگي و مصدوميت و 9 مورد منجر به قطع و يا نقص عضو شده كه اين مورد نسبت به  سال ماقبل تر خود كه 12 مورد بوده 25 درصد كاهش يافته است.
ملوندي 51 درصد اتفاقات سال گذشته را مختص بخش ساختمان عنوان كرد و عدم رعايت مسائل ايمني توسط كارگران و كارفرمايان، عدم استفاده از نيروي متخصص در صنعت ساختمان را از مهمترين عوامل حوادث ساختماني بيان كرد.
وي با اشاره به برگزاري دوره هاي آموزش مسائل ايمني و بهداشت محل كار در محل كارگاه ها به ميزان 3 هزار و 390 ساعت اموزش گفت: اداره كار و امور اجتماعي در راستاي پيشگيري از كاهش حوادث كه صدمات روحي، رواني، جاني و مالي فراواني را براي كارگران و كارفرمايان بوجود آورده اقدام به برگزاري اين كلاس ها كرده است كه اين امر نسبت به سال 90، 26 درصد افزايش داشته است.
معاون مدير كل و رئيس اداره تعاون، کار  و رفاه اجتماعي سبزوار با بيان اينكه مهارت، تحصيلات، تجربه و سن از جمله عوامل تاثير گذار در بروز حوادث مي باشند تصريح كرد: از مجموع حوادث اتفاق افتاده در سال گذشته 21 مورد در گروه سني 16 تا 24 سال، 48 مورد در گروه سني 25 تا 39 سال، 24 مورد در گروه سني 40 تا60 سال قرار دارد.
وي افزود: بيشتر افراد حادثه ديده كه تعداد آن ها 77 نفر مي باشد داراي سطح تحصيلات زير ديپلم مي باشند.
سبزوار نیوز  




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.