اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5901 / نظرات: 0


كاهش 11درصدي ازدواج در سبزوار


هر ساله با پيشرفت درعرصه هاي مختلف علمي، اقتصادي، اجتماعي و...، بينش و سطح آگاهي اقشار و آحاد جامعه نسبت به اين موارد فراتر رفته، جوانان و نوجوانان با توجه به حساسيت اين دوره،خصوصا قرار داشتن در سن ازدواج و لزوم توجه بيش از پيش به مسائل اقتصادي واجتماعي مستثني از اين قضيه نباشند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايسنا، ارزيابي جوان از اقتصاد با توجه به نامساعد بودن شرايط آن و افزايش قدرت تجزيه وتحليل نسبت به محيط پيرامون از جمله عواملي هستند که رشد منفي ازدواج را در جامعه رقم زده اند.

هر چند که تمام گناه کاهش آمار ازدواج را نمي توان برگردن اقتصاد انداخت، ولي عامل تاثير گزاري است که نقش تعيين کننده خود را توانسته به خوبي ايفا کند و ساير عوامل تاثير گزار را در سايه خود قرار دهد.

شرايط اقتصادي به‌وجود آمده تنها مزيتي که شايد داشته باشد اين است که خانواده‌ها و خصوصا جوانان را که در زمان ازدواج قرار دارند تبديل به يک مدير اقتصادي با کفايت کرده است که برنامه‌ريزي صحيحي براي مقادير چند صد توماني نيز دارد ودر راستاي اين مديريتي راهکاري که براي انجام يا عدم ازدواج صادر مي‌شود، ازدواج را با توجه به اين شرايط اقتصادي منتفي اعلام مي‌کند.

ازدواج و شرايط اقتصادي دو معلوم تشکيل دهنده يک نامعادله هستند، که با قرار دادن هر يک از آنها در دو سوي دو کفه ترازو سنگيني براي اقتصاد است، هنگامي موازنه، برابري حاکم و شرايط ازدواج فراهم است، که اين اقتصاد با گرفتن يک تغذيه مناسب از تورمي بي حد و مرزي که در خود ايجاد کرده کمي بکاهد.

هر چند که قرار گرفتن يک جوان در شرايط ازدواج و عدم تن دادن به آن به هر جهت دردناک است اما دردناک تر جدايي وطلاق است که عوامل متعددي دست به دست هم مي‌دهند، که در اين ميان اقتصاد بي تاثير در اين قضيه نبوده است.

اقتصاد در اين شرايط چوب دو سر گناهي شد که از هر طرف به آن نگريسته شود، نقش انفصالي و جدايي‌انداز خود را در عدم تشکيل وبرهم زده يک خانواده به خوبي ايفا کرده است، هر چند عوامل ديگري از جمله عدم تفاهم در زمينه‌هاي رفتاري،فرهنگي،اخلاقي و... از ساير عوامل است اما به خوبي در رنگ زشت اين اقتصاد خود را مستتر کرده اند.

سعيد ابهري، رييس اداره ثبت احوال شهرستان سبزوار در گفت و گو با ايسنا - منطقه خراسان، از 5017 ازدواج در سال 1391 خبر داد و گفت: اين آمار نسبت به سال 1390 3.8درصد كاهش داشته است.

وي گفت: در فروردين سال جاري 653 ازدواج به ثبت رسيد اين در حالي است که اين آمار در مقايسه با فروردين سال گذشته کاهشي 11درصدي داشته است.

ابهري افزود: در سال گذشته 10هزار و 37 واقعه طلاق در شهرستان سبزوار به ثبت رسيده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.