اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5914 / نظرات: 0


سید نورالله رضوی دانشکده علوم قرآنی سبزوار را ترک کرد.


سیدنورالله رضوی از سرپرستی دانشکده علوم قرآنی سبزوار استعفا داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، رضوی در حدود چند ماه قبل ، پس از استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار از دکتر عابد رئیس دانشگاه مرکزی علوم قرآنی کشور درخواست کرد ، با معرفی یک سرپرست جدید برای این دانشکده ، وی را از ادامه حضور در سمت سرپرستی معاف کند.

این درخواست در آخرین روزهای فروردین ماه 92 مورد موافقت ریاست دانشگاه علوم قرآنی قرار گرفته است.

 سیدنورالله رضوی در این رابطه به مجله اینترنتی اسرارنامه گفت : با توجه به اینکه سمت اصلی وی مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری است ، و در جریان تأسیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، فقط مدتی مسوولیت سرپرستی و راه اندازی این دانشکده برعهده او گذاشته شده است ، از چندماه قبل پس از استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار ، تقاضای استعفای خود را به دانشگاه مرکزی تقدیم کرده و از همان تاریخ با اطلاع هیئت امنای دانشکده در شهرستان سبزوار ، حضور و فعالیت اجراییش را در دانشکده علوم قرآنی متوقف ساخته است.

 وی سپس ادامه داد: تعدادی از دانشکده های علوم قرآنی که در سال های اخیر در بعضی از شهرهای کشور تأسیس گردیدند ، در عمل نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و درنتیجه سخت گیری های دانشگاه مرکزی، پس از مدتی فعالیت ، برچیده شدند. اما خوشبختانه دانشکده علوم قرانی سبزوار توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

 رضوی سپس تأکید کرد : با این حال دانشکده نوپای علوم قرآنی در سبزوار هنوز محتاج توجه و حمایت جدی مسوولان سبزوار ومسوولان دانشگاه علوم قرآنی کشور است.

این چهره شاخص فعالیت های فرهنگی ، سپس به ارائه گزارش مختصری از عملکرد دانشکده تازه تأسیس علوم قرآنی سبزوار پرداخت و گفت : پیمودن بخشی از مراحل اجرایی تملک زمین برای احداث ساختمان جدید دانشکده ، تقدیم طرح تأسیس پژوهشکده قرانی به دانشگاه مرکزی ، حضور و مشارکت فعال در جریان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار و اخذ مجوز برگزاری همایش ملی قرآن و میراث رضوی برای سال 92 ، که در بین دانشکده های علوم قرانی موجود برای نخستین بار اتفاق می افتد ، شماری از فعالیت های دانشکده علوم قرآنی سبزوار در حدود یک سال و نیم گذشته بوده است.

 سرپرست سابق دانشکده علوم قرآنی سبزوار ، افزود : انجام چنین فعالیت هایی در عمر کوتاه یک دانشکده نشان دهنده ، وجود نگاه وسیع و تلاشی گسترده در میان کارکنان است.

 رضوی سپس ابراز امیدواری کرد ، مسوولان جدید دانشکده بتوانند ، فعالیت های قبلی را به خوبی ادامه دهند و به ویژه با کمک مسوولان شهرستان و حمایت دانشگاه مرکزی و نیز جلب حمایت های موثر از بنیاد رضوی ، همایش ملی قرآن و میراث رضوی را در سال 92 به خوبی برگزار نمایند.

 وی همچنین از همکاری های دانشگاه علوم قرآنی ، نمایندگان محترم ومسوولان شهرستان جهت استقرار و تثبیت دانشکده علوم قرآنی در سبزوار سپاسگزاری کرد و گفت : دکتر محسنی ثانی نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی ، در اخذ این امتیاز ارزشمند برای دارالمومنین سبزوار نقش بی بدیلی ایفا کرده و همواره حمایت های موثری از نهاد نوپای دانشکده علوم قرآنی در غرب خراسان رضوی به عمل آورده است.

رضوی همچنین از همکاری های معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی نیز قدردانی کرد و ادامه داد : همکاران وی نیز در دانشکده علوم قرآنی همه با روحیه خدمتگزاری ، نهایت تلاش خود را برای استقرار سریع و خدمات رسانی مطلوب به دانشجویان این دانشگاه انجام داده اند.
 
گفتنی است ، دانشکده علوم قرآنی سبزوار از مهرماه سال 90 با توجه به توانمندی های متعدد این شهرستان درزمینه های دانشگاهی ، فرهنگی و مذهبی راه اندازی شد.و در راستای پاگرفتن این دانشکده در سبزوار اکثر دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها و مسوولان غرب خراسان رضوی همکاری های موثری به عمل آوردند.

سید نورالله رضوی به همراه تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان سبزوار ، از پیگیری کنندگان اصلی راه اندازی دانشکده علوم قرآنی در این شهر بود.

وی که یکی از مدیران پرتلاش عرصه فرهنگی است ، درهمین مدت که به صورت موقت تصدی دانشکده علوم قرآنی را برعهده داشت ، در سمت اصلی خود مدیریت فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری نیز دوران پرکار و پرحاصلی را سپری کرد.


از مهمترین فعالیت های رضوی در این مدت می توان به دبیری اولین جشنواره ملی دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی در اردیبهشت 91 ، برگزاری نشست شورای مدیران فرهنگی دانشگاه های منطقه سه کشور در سبزوار در خرداد 91 و نیز دبیری همایش ملی نکوداشت استاد حمید سبزواری شاعر آرمان گرای انقلاب درمهرماه 91 اشاره کرد .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.