اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5920 / نظرات: 0

با حضور رئیس اداره مشاركت های مردمی آموزش و پرورش استان /


111 معلم نمونه در سبزوار تجلیل شدند


111 معلم نمونه در سبزوار تجلیل شدند
یك نفر از این معلمان نمونه كشوری، 10 نفر نمونه استانی و یكصد نفر از این معلمان به عنوان معلمان نمونه شهرستانی بودند.

  به گزارش سبزوارپیام ، رئیس اداره مشاركت های مردمی و امور مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی  در این مراسم گفت: معلمان بایستی انگیزه خود را خدایی كرده و معلمی را نوعی انتخاب، رسالت و بعثت بدانند .

'محسن ازغندی' روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه سبزوار با اظهار اینكه معلمی شغل نیست بلكه عشق است افزود : معلمان افرادی اثرگذار و صاحبان قلم و اندیشه هستند كه می توانند جامعه را متحول كنند.

وی چهار ویژگی سواد، سوز دل، سلامت روح و روان و سلیقه (تنوع در شیوه های تدریس) را از جمله ویژگی های معلمان عنوان كرد و گفت: معلم بایستی دارای اخلاص ، صبر و چتر حمایتی گسترده باشد تا همه دانش آموزان را چون فرزندان خود بداند.

وی اظهار داشت : معلمان بایستی با شیوه های نوین تدریس آشنا بوده و پیام ها و تعلیم و تربیت روز را شناخته و برای دانش آموزان به كار بندند.

وی گفت: تاكنون یك سوم مدارس استان هوشمند سازی شده و دو سوم دیگر در حال هوشمندسازی است.

او با بیان اینكه بایستی در هر مدرسه یا مجتمع آموزشی حداقل یك كلاس را هوشمندسازی كنیم افزود: در این امر نیازمند همكاری مسئولان و خیرین هستیم.

وی اظهار داشت: مدارس باید با برنامه های پرورشی ، ورزشی ، مهندسی جدید فیزیكی ساختمان ها و معلمان شاداب و هنرمند به سوی نشاط و شادابی گام بردارند.

معاون مدیر كل و رییس اداره آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم معلمان را راویان بصیرت دانست و گفت : معلمان بیشترین تاثیر را در جامعه دارند زیرا تربیت آینده سازان كشور در دست معلمان است.

'قدرت الله راه چمنی' افزود: هر جامعه ای كه بخواهد به موفقیت و توسعه دست یابد بایستی جایگاه معلمان را پاس بدارد زیرا بهترین سرمایه هر نظام نیروی انسانی است كه تربیت آن در دست معلمان است.

وی با اشاره به نقش مهم طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: افراد اصلی در خط مقدم برای تحقق اهداف طرح تحول بنیادین نیز معلمان هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش سبزوار سوق دادن دانش آموزان در جهت تربیت اسلامی و دینی را مهمترین رسالت معلمان عنوان كرد و افزود: نگاه معلم به امر تربیت دانش آموزان بایستی نگاهی باشد كه به فرزندان خود دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.