اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5931 / نظرات: 0


یادواره شهدای "جاودانه های ابن یمین " در سبزوار برگزار شد


یادواره 43 شهید دبیرستان ابن یمین سبزوار با عنوان "جاودانه های ابن یمین " در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان  برگزار شد .
  به گزارش سبزوارپیام ، در این یادواره جمعی از خانواده معظم شاهد و ایثارگر ، برخی مسئولان و دانش آموزان بسیجی حضور داشتند .
یکی از هم رزمان شهدا و راویان دفاع مقدس در ای مراسم گفت :  در انتقال درس های دفاع مقدس  که در سایه فداکاری ها تحمل سختی ها ، اسارت ها و  شهادت ها بدست امده  ضعیف عمل کرده ایم.
" علیرضا دلبریان " با انتقاد از نحوه نمایش رسانه ها از رزمندگان ، شهدا و دفاع مقدس افزود : متاسفانه  جنگ هشت ساله به هیچ وجه عقلانی تحلیل نشده است .
.وی با بیان اینکه  شهدا را به عنوان انسانهای دست نیافتی معرفی می کنند طوری که انگار از آسمان به زمین آمدند  اظهار داشت : شهدا از زمین به آسمان  رفتند جوانانی که به آن درجه رسیدند، تمرین کردند،تلاش کردند از رفاه طلبی، از لذات حرام ،ازچرب و شیرینها، برای خدا گذشتند.
 وی با بیان خاطراتی از هم رزمان شهیدش یاد آنان را گرامی داشت و گفت : امروز هم می شود با الگو گرفتن از شهدا  همانند آنان زندگی کرد  .
این راوی دفاع مقدس با اظهار اینکه دشمن هزینه های گزافی می پردازد تا بین این تاریخ و زمان جنگ و دفاع مقدس خلاء ایجاد کند تا محافل اینچنینی نباشد و جوانان به انحراف کشیده شوند افزود : آگاهی  دادن به جوانان از جنگ و زندگی شهدا یک  ضرورت است .
 دلبریان " به توطئه های دشمنان برعلیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت :  راه امروز ما همان راه شهدا یعنی ایستادگی و مقاومت است .
 وی وظیفه نسل حاضر را مسئولیت پذیری دانست و گفت : هر کسی در هر مسئولیتی که هست بایستی کار خود را به درستی انجام دهد .
 وی همچنین در آستانه انتخابات آرامش را نیاز کشور عنوان کرد و گفت : هر کسی در قبال رای خود مسئول است بنابراین  انتخاب اصلح با ویژگی هایی که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید داشتند را مدنظر قرار دهید .
 وی پرهیز از اسراف و تجمل گرایی ، استفاده از کالای داخلی و مسئولیت پذیری را از جمله مواردی دانست که موجب تحقق حماسه اقتصادی می شود .
 مسئوول برگزاری یادواره شهدای "جاودانه های ابن یمین " نیز در این  مراسم معنوی گفت : متاسفانه کارکردن در خصوص شهدا را مربوط به قشر خاصی دانسته و در این زمینه شعارگونه و سطحی عمل کرده ایم .
 "حسین سدیدی "  با تاکید بر ضرورت آگاهی دادن به قشر دانش آموز و جوان جامعه در خصوص زندگی شهدا و دوران دفاع مقدس افزود :  همه ما بایستی در زمینه انتقال و ترویج  ارزش های دفاع مقدس تلاش کنیم .
 وی با اظهار اینکه دانش آموز ما شناخت از شهدا به عنوان الگو  ندارد و در جستجوی  الگوی عینی  است ادامه داد : شهدای ما غریبند و این غربت به ضعیف کار کردن  ما برمی گردد .
 مدیر دبیرستان ابن یمین تصریح کرد : بایستی با آماده سازی محیط  ، شناسایی   و انتقال راه شهدا  آنان را به نسل حاضر معرفی کنیم .
 "سدیدی " در خصوص برگزاری یادواره "جاودانه های ابن یمین " هم گفت : یک هفته قبل از برگزاری مراسم امروز  هفته آشنایی با شهدا را با برنامه های متنوع در دبیرستان داشتیم .
 وی  برگزاری نمایشگاه تجسمی سنگرسازی ، آشنایی با ادوات جنگی نمایشگاه عکس شهدا ، دعوت از خانواده شهدا برای ارائه سخنرانی از زندگی شهدا در مراسم صبحگاه  را از جمله برنامه های جنبی یادواره عنوان کرد .
 مدیر دبیرستان ابن یمین با اشاره به قدمت 55 ساله این دبیرستان گفت : در حال حاضر 400 دانش آموز در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند .
 در این یادواره تندیس شهدا و جوائزی به رسم یادبود به خانواده شهدا اهدا شد .
  پخش کلیپ شهدا ، قرائت اعلام انزجار بسیجیان و دانش آموزان بسیجی از هتک حرمت به صحابی رسول اکرم (ص)  از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود .

 

 
 
 
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.