اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5955 / نظرات: 0


هر شهروند سبزواری روزانه 650 گرم زباله تولید می کند


عضو هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: هر شهروند سبزواری بطور متوسط روزانه 650 گرم پسماند در انواع مختلف تولید می کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محسن حجاز با بیان این مطلب اظهار داشت: روزانه در سبزوار بین 140 تا 150 تن زباله تولید می باشد که براساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته حدود 32 درصد زباله ها، خشک و 25 درصد از این میزان قابلیت بازیافت و برگشت مجدد به چرخه تولید است.

وی با اظهار اینکه هر انسان 60 تا 70 برابر وزن خود در طول زندگی اش زباله تولید می کند، اظهار داشت: اگر میزان کل زباله تولیدی کشور را در طی سال به مساحت کل کشور تقسیم کنیم این میزان زباله قادر است در طی یک سال،11بار سطح زمین را بپوشاند.

مشاور شهردار سبزوار خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ذخایر منابع طبیعی، استفاده مجدد از مواد بازیافتی علاوه بر استفاده صحیح مجدد از نعمت های خداوندی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و طبیعت را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک از مبدا، نخستین گام در امر بازیافت محسوب می شود، گفت: برای اجرای قانون مدیریت پسماند، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی و آشنایی شهروندان با اهمیت بازیافت 5 غرفه ثابت بازیافت در ضلع شمالی میدان مادر، 24 متری انقلاب ابدای خیابان بوستان، خیابان مطهری پارک ارم، پارک مرکزی توحید شهر بلوک 5، میدان ارشاد اسلامی نقابشک نصب و پسماندهای خشک شهروندان را با کالاهای مصرفی خانوار معاوضه می کنند.

حجاز ادامه داد: شهروندان می توانند با مراجعه و تحویل زباله های خشک خود مانند  کاغذ، کتاب، کارتن، پلاستیک شیشه، فلزات و... کالای مصرفی مورد نیاز خانواده از قبیل مواد شوینده، لوازم التحریر، بن کتاب و.... را دریافت نمایند.

عضو هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با خرید و مصرف به اندازه اجناس و کالاهای یک بار مصرف، استفاده از سبدهای پارچه ای و مقوایی به جای نایلکس،استفاده از کالاها و محصولاتی با بسته بندی قابل بازیافت میزان تولید زباله های خود را کاهش و به نظافت بهتر و مطلوب تر شهر و طبیعت کمک کنند.

وی به بازدید اخیر هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند از غرفه های بازیافت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استقرار این غرفه ها در سبزوار با استقبال چشمگیر شهروندان سبزواری روبرو شده است.

حجاز با بیان اینکه تا پایان سال 92 باید طرح تفکیک از میدا در سراسر شهرهای کشور اجرا شود، خواستار همراهی بیشتر شهروندان جهت اجرای موفق این طرح در سبزوار شد.

گفتنی است روزانه 3 ونیم میلیون تن پسماند در سراسر جهان تولید می شود که سهم کشور ما نزدیک به 40 هزار تن می باشد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.