اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5974 / نظرات: 0


روابط عمومی ها نقش مهمی در توسعه مدیریت شهری دارند


مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت: در آینده، موفقیت متعلق به سازمان ها یا کشورهایی است که بتوانند با بهره برداری از روابط عمومی پیش رفته و سرآمد میدان داری کرده و از طریق دیپلماسی، گفت و گو، تعامل، ابراز وجود کنند.

سید حسین دلبری اظهار داشت: بی تردید جایگاه و نقش روابط عمومی در دوران معاصر که بعضا با عناوین مانند عصر انفجار اطلاعات، عصر رسانه ها، عصر اطلاعات یا جامعه اطلاعاتی تبیین می شود، بسیار حیاتی و استراتژیک تلقی می شود و به نظر می رسد وضعیت به گونه ای پیش می رود که مدام بر اهمیت آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای مهم برای پیشرفت در کشورهای در حال توسعه، توجه به زیرساخت ها می باشد، ادامه داد: از جمله زیرساخت های یک سازمان توجه به روابط عمومی آن سازمان می باشد، امروزه نقش و اهمیت روابط عمومی بر کسی پوشیده نیست و روشن است که بدنه سازمان و آینه تمام نمای آن در روابط عمومی آشکار می گردد.

دلبری افزود: درک شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از یک سو و پاسخگویی خواسته های به حق مردم از دیگر سو سبب ایجاد رابطه ای صمیمانه و آگاهی بخش بین نهادهای حکومتی و مردم و نهایتا پیشرفت در کشورهای در حال توسعه می باشد.

 مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: در این راستا روابط عمومی به عنوان حلقه واسط بین مدیریت کلان دستگاه با اجزای درون و برون سازمانی نقش کلیدی و حساس را بر عهده دارد. بدین معنا که با اتصال به بالاترین مرجع امکان انتقال و گیرایی پیام را داراست و می تواند به عنوان محوری دوسویه ، اطلاعات را منتقل و جهت دسترسی سازمان به اهداف مطلوب تر تلاش نماید.

وی با اظهار اینکه پیشبرد طرح های شهری و بهره گیری از نمودهای پایدار اطلاع رسانی در بستر پروژه های اجرایی تنها با توسعه الگوهای روابط عمومی میسر می گردد، گفت: همه باید برای اعتلای جایگاه و تقویت روابط عمومی ها تلاش کنیم و امید است با کنار گذاشتن روش های سنتی و با بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی همچون ارسال پیامک و نمابر اینترنتی به سمت روابط مدرن و الکترونیکی گام برداریم.

دلبری افزود: روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و شهرداری می تواند در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و پروژه های اجرایی نقش به سزایی داشته که بهره گیری از ظرفیت بالای آن و تقویت ارتباطات دوسویه، به عنوان نهادی برای تعامل مدیران و همچنین مدیریت افکار عمومی بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی گفت: در این راستا روابط عمومی شهرداری سبزوار نیز به منظور حفظ این جایگاه و گام برداشتن در مسیر روابط عمومی حرفه ای و تخصصی با طرح ریزی چارت درون سازمانی خود و تشکیل کارگروه های تخصصی اقدام به برنامه ریزی در حطیه ی وظایف و نقش سازمانی خود نموده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری سبزوار به تشکیل کمیته های 8 گانه روابط عمومی شهرداری اشاره کرد و گفت: هریک از کمیته های ارتباط با مردم و رسانه، بزرگداشت مناسبت ها و مراسم ملی و مذهبی، تشریفات و گردشگری، آموزش شهروندی، آذین بندی، تکریم ارباب رجوع، نامگذاری و کارگروه ارتباط با مساجد در حیطه ی وظایف خود به ارائه خدمات به شهروندان می پردازند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.