اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5982 / نظرات: 0


۹۸ و نيم درصد سبزواري ها باسوادند


 رئيس اداره نهضت سواد آموزش سبزوار گفت: براساس سرشماري هاي صورت گرفته ۹۸ و نيم درصد سبزواري ها باسوادند و يك و نيم درصد باقي مانده افراد آموزش ناپذير و يا افرادي كه تمايلي به آموزش نداشتند در بر مي گيرد.
اطهري با اظهار اين مطلب افزود: افراد باقي مانده معمولا در مناطق روستايي و يا مهاجرين از روستاها مي باشند كه در حاشيه شهر سكني گزيده اند كه قبل از ابلاغ بانك اطلاعات استان طي يك برنامه قرار بود جشن پاكسازي بي سوادي در سال ۹۳ برگزار شود كه متاسفانه طبق سرشماري سال ۹۰ تعدادي از افراد براساس خود اظهاري گفته اند كه بي سواد هستند.

وي ادامه داد: مخاطبين كم سواد و يا بي سواد توسط آموزشگراني كه به صورت فرد به فرد در اختيار اداره نهضت هستند آموزش خواهند ديد.

اطهري با بيان اينكه در حال حاضر آموزشيار بلا تكليفي در نهضت سواد آموزي سبزوار وجود ندارد اظهار داشت: در سال ۹۰حدود ۳۴۰ نفر آموزشيار با اين اداره همكاري داشتند كه از دو سوم اين افراد از طريق آزمون استخدامي جذب و مابقي نيز در مهر سال گذشته به صورت پيماني و قرار دادي جذب دستگاه آموزش و پرورش شدند.

رئيس اداره نهضت سواد آموزي سبزوار با اشاره به توزيع نيروي انساني اين شهرستان در مناطقي از جمله كلات ، فيروزه، مشهد و سرولايت اظهار داشت: ساماندهي و توزيع اين نيروها از طريق اداره كل استان خراسان صورت گرفته و از حيطه وظايف اداره نهضت سبزوار خارج است با توجه به قوانين موجود براساس نياز مناطق و امتياز بندي اين امر در سطح استان صورت گرفته است.

اطهري در پاسخ به سوال خبرنگار ما با توجه به اينكه تمامي آموزشياران اين اداره جذب دستگاه آموزش و پرورش شده اند با اين وجود اداره نهضت سبزواردر حال حاضر در چه قالبي فعاليت مي كند؟ گفت: قالب كار اين اداره آموزشيار برون سپاري مي باشد كه براساس اين طرح حدود ۴۰۰ نفر از تحصيل كنندگان دانشگاهي بيكار سبزواري را در قالب آموزش فرد به فرد در اختيار گرفته است.

وي با بيان اينكه اين دسته از آموزشياران نهضت پايگاهي در بحث اداري و استخدامي ندارند تصريح كرد: اين افراد در قبال قبولي هريك از سواد آموزان مبلغي را در دوره هاي سواد، تحكيم و انتقال دريافت مي كنند.

اطهري از برگزاري طرح شناسايي چهره هاي موفق سواد آموزي در آينده اي نزديك در سبزوار خبر داد و افزود: اين مراسم با هدف ارج گذاري از تلاش هاي صادقانه اين چهره هاي موفق و معرفي به افكار عمومي كه تحصيلات خود را از نهضت سواد آموزي شروع و موفق به كسب رتبه دانشگاهي شده اند برگزار خواهد شد./سبزوار نیوز




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.