اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5996 / نظرات: 0

استاد دانشگاه امام حسین (ع) و پژوهشگر تاریخ اسلام/


امتحان در عرصه ولایتمداری مهمترین امتحان خداوند است


امتحان در عرصه ولایتمداری مهمترین امتحان خداوند است  استاد دانشگاه امام حسین (ع) و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت : امتحان در عرصه ولایت و ولایتمداری برترین و مهمترین امتحان خداوند برای هر انسانی است .
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، دكتر ' محمد حسین رجبی دوانی '  در گردهمایی با موضوع'بررسی نقش خواص در جامعه اسلامی 'كه با حضور حمعی از طلاب ، اساتید و فرهنگیان این شهرستان در محل مدرسه علمیه نرجس (ع) سبزوار برگزار شد ، افزود : این امتحان باعث شد بسیاری از اصحاب رسول اكرم (ص) كه از همه امتحان ها سرفراز بیرون آمده بودند در امتحان ولایتمداری مردود شدند و تمام آن سوابق درخشان را از دست دادند.

وی با بیان اینكه از زبان معصومین (ع) است كه اسلام بر پنج پایه نماز ، زكات ، حج ، جهاد و ولایت استوار است ،اظهار داشت : در چهار مورد از این پنج مورد خداوند به مومنان تخفیف و رخصت داده و در تنها چیزی كه خداوند به هیچ وجه رخصت قائل نشده ولایت است.

وی به موضوع انتخاب ابوبكر در زمانی كه هنوز پیكر مبارك رسول الله توسط حضرت امیرالمومنین (ع) دفن می شد و مسائل پس از آن اشاره كرد و افزود : حضرت فاطمه زهرا (س) نماد عالی ولایت و ولایتمداری است و تقدم در ولایتمداری را به خود اختصاص دادند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت : به رغم اینكه این بانوی بزرگوار معتقد بود نیازی به حضور زن در ملاء عام و اجتماع نیست ولی در دفاع از ولایت كه مهم ترین امر در اسلام است در هدایت جامعه احساس مسوولیت كرده و به عنوان حامی ولایت به عرصه می آید.

دكتر ' رجبی دوانی ' با بیان اینكه حضرت فاطمه زهرا (س) در در این عرصه هم برای مردان و زنان بزرگترین اسوه است، گفت : ایشان به همه می آموزد كه بایستی با همه وجود و در هر شرایطی برای دفاع از ولایت حاضر شد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در زمانی كه حضرت علی(ع) را به زور به مسجد بردند تا از ایشان بیعت بگیرند، با بدنی بیمار به مسجد می آید و در دفاع از امیرالمومنین می ایستد و مردم را وادار می كند كه از فشار بر امیرالمومنین دست بردارند.

دكتر'رجبی دوانی ' با اظهار اینكه حضرت فاطمه زهرا (س ) درس دفاع از ولایت را به فرزندش حضرت زینب (س) هم داد به فرازی از زندگی این بانوی بلند مرتبه پرداخت و گفت : حضرت زینب (س) و مادر بزرگوار ایشان در ولایتمداری گوی سبقت را از همه ربودند.

وی با اشاره به فداكاری بانوان ایران اسلامی در پیروزی انقلاب ، هشت سال دفاع مقدس و حوادث پس از آن، افزود : این بانوان فاطمی و زینبی در تداوم انقلاب نقش بسزایی داشتند.

وی در آستانه انتخابات به توطئه های دشمنان اشاره كرد و گفت : اكنون دشمن كاری كرده تا افراد بی بصیرت در مسائل و مشكلات جامعه نوك پیكان حملات خود را متوجه رهبر منزه و پاك انقلاب كنند و همه مشكلات را به ایشان ربط دهند.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت : نعمت عظیم ولایت و وجود ایشان در برابر دشمنان به عنوان سدی بزرگ است .

دكتر ' رجبی دوانی ' با اظهار اینكه حضور تك تك ما و تشویق همگان به حضور در عرصه دفاع از ولایت یعنی انتخابات به عنوان یك تكلیف است، افزود :هر رای ما همچون تیری بر قلب دشمنان است .

وی بر حضور آگاهانه ، انتخاب درست و اصلح و تحت تاثیر جوسازی قرار نگرفتن را از مواردی دانست كه بایستی در انجام این تكلیف به آن توجه كنیم . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.