اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 4 خرداد 1392 / کد مطلب: 6022 / نظرات: 0


700 نفر در چهار مسجد شهر سبزوار معتكف شدند


دبیر اجرایی ستاد اعتكاف سبزوار گفت : در ایام البیض ماه رجب امسال 700 نفر در چهار مسجد این شهر معتكف شدند.
   
 به گزارش سبزوارپیام ' مجید كدخدازاده' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر این چهار مسجد در مساجد دیگر شهر سبزوار و نیز بخش ها و روستاها هم افراد معتكف شده اند كه بعد از پایان اعتكاف تعداد شركت كنندگان مشخص می شود.

وی با بیان اینكه سه چهارم معتكفین در این چهار مسجد را بانوان تشكیل می دهند، افزود : آقایان در مسجد جامع و بانوان در مساجد پامنار ، المهدی و امام حسن مجتبی (ع) سبزوار معتكف شده اند.

دبیر اجرایی ستاد اعتكاف سبزوار از نكات برجسته و مثبت مراسم معنوی اعتكاف در سال جاری را اجرای مردمی این مراسم توسط تشكل های دینی از جمله هیات امنای مساجد و هیات های مذهبی عنوان كرد.

'كدخدازاده ' با اشاره به آثار و بركات این سنت حسنه برای معتكفین ، حضور جوانان و نوجوانان را هم از نكات برجسته این مراسم معنوی دانست و گفت : با توجه به نتایج فرم های نظرسنجی ،هر ساله بیش از 90 درصد جوانان شركت كننده معتكف سال آینده هم هستند.

وی به انتشار و توزیع ویژه نامه معتكفین سبزوار برای اولین بار در این شهرستان در بین معتكفین اشاره كرد و گفت : در این ویژه نامه 60 صفحه ای كه در حقیقت یك كتابچه است مواردی از جمله تشریح اعمال و احكام اعتكاف ، گزارش تصویری از اعتكاف سال های گذشته شهرستان ، مطالبی ویژه شخصیت حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) بیان شده است.

وی افزود: برپایی جلسات سخنرانی توسط مبلغین مجرب و برجسته، مسابقات فرهنگی، تشكیل حلقات معرفت و برپایی جلسات مداحی ، قرائت قرآن و ادعیه از جمله برنامه هایی است كه در مراسم اعتكاف اجرا می شود.

كدخدازاده ' به برگزاری مراسم اختتامیه اعتكاف در روز یكشنبه هم اشاره كرد و گفت : این مراسم با اجرای برنامه های پیش بینی شده و قرائت مناجات و ادعیه از ساعت 15 بعدازظهر آغاز و تا غروب آفتاب ادامه دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.