اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1392 / کد مطلب: 6029 / نظرات: 0


رییس شبکه دامپزشکی خوشاب: برنامه های پیشگیرانه برای تب کریمه کنگو در حال اجراست


رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت : با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال بروز و انتقال بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو، برنامه های پیشگیرانه در این زمینه در حال اجراست .

 به گزارش سبزوارپیام ، دکتر ˈبرات اله زیدآبادی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی حاد ،تب دار و خون ریزی دهنده مشترک بین انسان و دام است که عامل بیماری از طریق تماس با خون ، گوشت تازه و آلوده دام و توسط بند پایان به ویژه کنه ها قابل انتقال است.

وی به برنامه های پیشگیرانه شبکه دامپزشکی خوشاب اشاره کرد و اظهار داشت : در همین راستا با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان تعداد 800 پیامک در بین شهروندان و دامداران منطقه با مضمون راههای پیشگیری تب کریمه کنگو ارسال شد.

وی افزود : آموزش چهره به چهره در سطح روستاها توسط اکیپ های فنی دامپزشکی و برگزاری کلاس های آموزشی نیز در دستور کار این شبکه قرار داشته و در حال اجراست .

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب، رعایت توصیه های بهداشتی توسط عموم مردم بویژه دامداران و کشاورزان و متصدیان قصابی ها و رستورانها و کارکنان کشتارگاه را در امر پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ضروری عنوان کرد.

وی رعایت نکاتی همچون خودداری از خوردن جگر خام یا نیم پز ، استفاده از دستکش هنگام تماس با گوشت و جگر ، پرهیز از ذبح دام در معابر و منازل و تهیه گوشت از فروشگاه های مجاز را ضروری دانست .

دکتر ˈزیدآبادی ˈ اظهار داشت : گوشت تازه را به مدت 24 ساعت و جگر را 48 تا 72 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس قطعه قطعه و بسته بندی کنید.

وی با اظهار اینکه دام مبتلا به تب کریمه کنگو معمولا هیچ علامتی ندارد و می تواند بیماری را به انسان منتقل کند، افزود : استفاده از لوازم حفاظت فردی من جمله چکمه،ماسک،روپوش در حین ذبح یا سلاخی دام یکی از راههای مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.