اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1392 / کد مطلب: 6030 / نظرات: 0

در نشست كارگروه صنعت و معدن :


کلاته خواستار حمایت و همكاری بیشتر با صنعتگران شد


کلاته خواستار حمایت و همكاری بیشتر با صنعتگران شد  معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار خواستار همكاری دستگاه های اجرایی و بانك ها با صنعتگران این شهرستان شد.
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، 'محمد كلاته' روز یكشنبه در كارگروه صنعت و معدن سبزوار افزود: بهادادن و نگاه مثبت به سرمایه گذار می تواند نتایج بهتری دربخش صنعت این شهرستان به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به توان سبزوار در بخش صنعت و معدن و جایگاه ویژه این شهرستان در بخش مزبور گفت: بخش صنعت و معدن به خاطر جنبه های اجتماعی ، اقتصادی و اشتغالزایی خوبی كه دارد بایستی مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد.

كلاته افزود: دستگاه های اجرایی حق مشكل تراشی برای قطعه سازان و صنعتگران را ندارند.

وی با اشاره به وجود متخصصان و دانش آموختگان دانشگاهها در این شهرستان اظهار داشت: بایستی بستر كار در بخش خصوصی و صنعت برای این افراد فراهم شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار با تاكید بر لزوم حمایت قشر صنعتگر از سوی بانك ها و دستگاه های اجرایی افزود: با توجه به وضعیتی كه سبزوار در بخش صنعت با آن مواجه است لازم است حمایت بیشتری از صنعتگران صورت گیرد چرا كه با تعطیلی هر كدام از واحدها تعداد بسیاری از افراد شاغل در این كارگاه ها بیكار می شوند.

كلاته با بیان اینكه برگزاری ماهانه و مستمر این نشست ها ضروری است، اظهار داشت: مشكلات صنعتگران در این كارگروه بررسی و برای حل آن پیگیری لازم انجام می شود.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز در این نشست، كمبود سرمایه در گردش و نبود تسهیلات مورد نیاز برای به روز كردن خطوط تولید و عدم امكان استفاده صنعتگران از ماده 80 برنامه پنجم را از مشكلات عمده صنعتگران این شهرستان ذكر كرد.

'حسن محرابی'، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به صورت سهل تر و روان تر بویژه در بخش ضمانت ها به تولیدكنندگان را از جمله راهكارهای حل مشكل صنعت دانست.

مدیرعامل قطعه سازان سبزوار نیز در این نشست گفت: خودروسازان تعامل خوبی با قطعه سازان ندارند و این امر باعث شده قطعه سازی رشد قابل توجهی نداشته باشد.

'حمیدرضا عامری' با اشاره به مزایای واحدهای كوچك افزود: این واحدها هزینه های اضافی و سرباری كمتری دارند و در نتیجه با انعطاف پذیری زیاد می توانند قیمت تمام شده را كاهش دهند.

وی مشكل نقدینگی و قدیمی بودن دستگاهها را از جمله مشكلات صنایع تراشكاری و ریخته گری سبزوار دانست.

وی اظهار داشت: مشكلاتی را كه دشمنان برای ملت ایران ایجاد كرده اند، تازگی ندارد و ما بایستی با همان همكاری و همتی كه در زمان هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادیم امروز نیز با جهاد اقتصادی بر مشكلات غالب شویم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.