اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 مهر 1390 / کد مطلب: 610 / نظرات: 0


مسئول انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی /اجرای طرح خانواده پایدار گامی در جهت کاهش طلاق خواهد بود


مسئول انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای طرح خانواده پایدار را گامی مهم در کاهش طلاق در کشور عنوان کرد .

محمد رضا ضامن در جمع کارشناسان انجمن اولیا و مربیان   با بیان این مطلب افزود : این طرح  با همکاری استانداری و نهادهای مرتبط با طرح  برای 40 هزار دانش آموز دختر مقطع متوسطه استان برگزار خواهد شد .

وی هدف از برگزاری این طرح را آشنایی دختران با زندگی اجتماعی و همسر گزینی عنوان کرد و گفت : در این طرح والدین و دانش آموزان دختر با استفاده از 700 مشاور آموزش دیده به تعلیم مهارتهای زندگی از جمله همسر گزینی خواهند پرداخت .

وی با اشاره به روند ازدواج و طلاق در کشور   گفت : طی سال 88 نزدیک به 78 هزار و 469 مورد ازدواج به ثبت رسیده است و متاسفانه تعداد   12 هزار و 633 مورد طلاق هم اعلام شده است .

وی با اشاره  به قرار گرفتن استان خراسان رضوی در رتبه سوم طلاق کشور افزود : در رده بندی  استانی شهرستان سبزوار بعد از مشهد قرار گرفته است .

این مسئول ارتباط نزدیک خانه و مدرسه را مهمترین راهکار برای جلوگیری از از هم گسستگی خانواده ها عنوان کرد و گفت : انجمن اولیا و مربیان کمکی مهم در   رشد فکری و اجتماعی  دانش اموزان به خصوص دختران جوان خواهد داشت .

وی در ادامه به به 666 هزار و325 نفر ساعت کمک انجمن اولیا و مربیان به مدارس در سطح استان را خاطر نشان کرد و گفت : این کمکها در قالب طرحهای آموزش به میزان 197 هزار نفر ساعت در طرحهای پرورشی بازدید  ارائه مشاوره تحصیلی و شناسایی توانمندیهای دانش اموزان و خانواده ها به میزان 195 هزار نفر ساعت و در قسمت عمرانی و اوقات فراغت نیز بیش از 85 هزار نفر ساعت بوده است

کارشناس مسئول در معاونت انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این جلسه  سن خطر برای دانش اموزان را دوره راهنمایی عنوان کرد و گفت : بین سن    11تا 13 سالگی دوران طوفانی زندگی دانش آموزان محسوب می شود .

" روحی " شدت گرفتن شیب دروس و به تبع آن تغییرات اجتماعی و جنسیتی را خاطر نشان شد و گفت : خانواده ها بایستی با همکاری مدارس این دوران سخت دانش آموز را با درایت به پایان رسانند.

وی این سن را بهترین زمان قربانی شدن فرد در منجلاب های اجتماعی عنوان کرد و گفت : متاسفانه خانواده های تک فرزند ، طلاق و معتاد روند این وضعیت را سرعت می بخشند .

این کارشناس مسئول وزارت آموزش و پرورش مهمترین مانع برای جلوگیری از روند تخریب دانش اموزان را خانواده عنوان کرد و گفت : همکاری نزدیک خانواده ها با مربیان در مدارس تا حدود زیادی این مشکل را مرتفع خواهد ساخت
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.