اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 خرداد 1392 / کد مطلب: 6107 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن خواهان کیفی کردن برنامه های اوقات فراغت جوانان شد


امام جمعه داورزن خواهان کیفی کردن برنامه های اوقات فراغت جوانان شد امام جمعه داورزن خواهان کمی و کیفی کردن برنامه های اوقات فراغت جوانان این شهرستان شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمود مداحی امروز در جلسه ای که به منظور غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان این شهرستان برگزار شد،گفت: با استفاده از استعدادهای موجود در شهرستان می توان به بهترین شکل پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان را تضمین کرد.

وی افزود: به رغم کمبود اعتبارات می توان با همکاری ادارات این شهرستان به بهترین وجه اوقات فراغت دانش آموزان را پر کرد.

وی در عین حال حضور اساتید اهل فن و صاحب سخن را در این شهرستان مهم دانست و گفت: باید با استفاده از این راهکار توجه مسوولان را به این شهرستان جدید التاسیس جلب نماییم.

امام جمعه داورزن برگزاری کلاسهای قرائت قرآن ، دوره های تخصصی استفاده از گیاهان دارویی و استفاده از مشاوران برای بهبود رفتارهای دانش آموزان را مهم دانست.

وی افزود: در راستای برگزاری کلاسهای اوقات فراغت می توان کلاسهای آشنایی با حرفه های مختلف از جمله پرورش ماهی ، باغداری و کشاورزی و همچنین صنایع دستی را تشکیل داد.

رییس اداره آموزش و پرورش داورزن نیز در این جلسه با اشاره به تلاش این اداره در برگزاری کلاسهای اوقات فراغت گفت: متاسفانه برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات امکان اجرای بهتر کلاسهای اوقات فراغت را سلب کرده است .

محمد علی صادقی شکیب کاهش پایگاههای اوقات فراغت را یادآور شد و در عین حال گفت: موازی کاری برخی ادارات و نهادها از دیگر مشکلات برگزاری مناسب کلاسهای اوقات فراغت به شمار می آید.

وی ادامه داد: برخی نهادهای مسوول از جمله اداره اوقاف و امور خیریه و بسیج بایستی همراهی بیشتری در برگزاری این کلاسها داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری کلاسهای متعدد در طول تابستان گفت: ارایه مدرک معتبر به شرکت کنندگان در این کلاسها از سوی سازمان فنی و حرفه ای باعث افزایش انگیزه آنان خواهد شد.

این مسوول استفاده از نیروی رایگان در آموزش کلاسهای اوقات فراغت را مهم دانست و افزود: استفاده از نیروهای بومی روستاها علاوه بر تشکیل مناسب کلاسها هزینه ای نیز برای دانش آموزان نخواهد داشت.

مسوول تربیت بدنی و جوانان شهرستان سبزوار نیز با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در طول تابستان، اظهارداشت: این اداره در نظر دارد تا سالن های ورزشی خود را در طول تابستان در روستای مزینان و شهر داورزن در اختیار ستاد اوقات فراغت قرار دهد.

مسوول اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن عدم هماهنگی زمانی برگزاری کلاسهای اوقات فراغت این نهاد با آموزش و پرورش را یادآور شد.

محسن گلستانی برگزاری کلاسهای اوقات فراغت با عنوان طرح نشاط معنوی را خاطر نشان کرد و گفت: برگزاری این کلاسها در اماکن و بقاع متبرکه خواهد بود.

وی اظهارداشت: قطعا استقبال دانش آموزان از برگزاری کلاسها در امامزادگان باعث افزایش نشاط معنوی آنان خواهد شد.

بخشدار مرکزی شهرستان داورزن نیز غفلت های صورت گرفته در روستاها را یکی از مهمترین عوامل مهاجرت جوانان به شهرها عنوان کرد.

علی اصغر عین آبادی از مسوولان خواست تا با برگزاری مناسب کلاسهای اوقات و بدون هزینه برای دانش آموزان، زمینه های بروز استعدادهای دانش آموزان را فراهم آورند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.