اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 خرداد 1392 / کد مطلب: 6113 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


انتخابات پایه نظام و انقلاب است


انتخابات پایه نظام و انقلاب است امام جمعه سبزوار گفت: انتخابات یک حرکت نمایشی نیست بلکه پایه نظام و انقلاب است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایسنا، ، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی امروز هفدهم خردادماه در خطبه‌های این هفته سبزوار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: مردم سالاری دینی با حرف نمی‌شود بلکه با ارتباط فکری، عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که حضور گسترده مردم در انتخابات واجب است، این حضور را مظهر اقتدار ملی دانست.

امام جمعه سبزوار با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که هیچ کس رای مرا نمی‌داند، تصریح کرد: هرکس غیر از این حرف را بگوید خلاف کرده است.

وی با اشاره به مسوولیت حساس ریاست جمهوری بیان کرد: مردم باید پس از حضور گسترده سعی در انتخاب اصلح کنند چراکه سرنوشت 75 میلیون نفر جمعیت کشور را به مدت 4 سال به ریاست جمهوری می‌سپرند.

امام جمعه سبزوار سپس به بعثت پیامبر(ص) به عنوان بزرگترین حادثه تاریخ پرداخت و یکی از فلسفه‌های بعثت را اخلاق اسلامی ذکر و خاطرنشان کرد: در اخلاق اسلامی، وحدت، ایثار و عدل وجود دارد.

وی همچنین به اعیاد شعبانیه اشاره و بر مسوولیت سنگین جامعه در قبال جانبازان با توجه به نامگذاری سالروز ولادت حضرت عباس(ع) به این عنوان تاکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ابتدا به امر خطیر قضاوت پرداخت و بیان کرد: آنکه نتواند نزاع بین عقل و نفس را از بین ببرد، صلاحیت قضاوت ندارد.

وی بر قضاوت به حق، دوری از هوی و هوس در قضاوت تاکید و تصریح کرد: مسوولیت‌ها یک طعمه نیست و باید هرکسی در هر مسوولیتی قرار دارد به وظیفه خود به خوبی عمل کند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.