اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1392 / کد مطلب: 6200 / نظرات: 0


سه طرح کشاورزی در شهرستان سبزوار بهره برداری شد


سه طرح کشاورزی در شهرستان سبزوار بهره برداری شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار از بهره برداری سه طرح کشاورزی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، محمد جواد ایزدیان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از این طرحهای کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل یک واحد مرغداری در روستای ˈقره قلیˈ ، یک بند زیر سطحی و یک بند انحرافی در روستای ˈدلبرˈ از توابع بخش مرکزی سبزوار می باشد.

وی گفت: این طرحها در مجموع با هزینه ای حدود شش میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به بهره برداری از یک واحد مرغداری در روستای قره قلی، گفت: این مرغداری با ظرفیت 20 هزار قطعه و 270 تن تولید در سال فعالیت خواهد کرد.

به گفته وی، برای احداث این واحد مرغداری چهار میلیارد ریال هزینه شده است که دو میلیارد ریال آن، از محل تسهیلات کارگروه توسعه جهاد کشاورزی تامین شده و مابقی آورده شخصی بوده است.

ایزدیان همچنین افزود: برای افتتاح بند زیرسطحی و بند انحرافی روستای دلبر شهرستان سبزوار در مجموع دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی هزینه شده است .

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار هدف از اجرای دو طرح مذکور را افزایش راندمان آبیاری، افزایش عملکرد محصول در واحد سطح ، کنترل سیلاب ها در زمستان و تجمیع آبهای سطحی در تابستان ذکر کرد .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.