اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 تير 1392 / کد مطلب: 6238 / نظرات: 0


شهردار/استانداردسازی مبادی ورودی و خروجی داورزن، نیازمند توجه مسئولان استان است


 شاید اگر عنایت مردم، علاقه ایشان به توسعه و رفع محرومیت از غرب شهرستان سبزوار نبود، امروز نیز چهره داورزن همچون روستاهای پیرامون، از کمترین امکانات رفاهی، شهری و زندگی بی بهره بود. امکاناتی که شایسته این مردم با اصالت و باسواد است.
علی قاسمی شهردار داورزن که در فاصله سالهای 79 تا 84 نیز در این شهر خدمت کرده است، بیان داشت: هیچگاه از خاطر نخواهم برد زمانی که مجبور شدیم نقشه جدید شهر را پیاده کنیم، خانه ای باید خراب می شد. خانه ای که متعلق به یک خانواده شهید سرافراز انقلاب اسلامی بود.
وی با بیان این که واقعا علاقه مردم فرهنگ دوست داورزن، به پیشرفت و توسعه فراوان است، گفت: آن روز خدمت این پدر شهید رسیدم و گفتم چه باید بکنیم. این خانواده غیر این خانه دارایی دیگری نداشت اما پدر محترم شهید به من فرمود آقای شهردار! شما فردا صبح بیا و ببین.
قاسمی افزود: فردا صبح نزد ایشان برگشتم و ناگهان دیدم با کلنگ بر پشت بام رفته و مشغول خراب کردن خانه خود است. آن روز به راستی واقعا شرمنده عظمت و روح بزرگ این خانواده شدم و گفتم نیاز نیست شما زحمت بکشید و باورکنید به معنای واقعی کلمه دریافتم هر خدمتی برای مردم این منطقه واقعا ارزشمند و ماندگار است و اتفاقا چنین نیز هست.
شهردار داورزن که تحصیلات وی در زمینه مدیریت دولتی است، کار برای مدیران و تصمیم گیرندگان شهر را با چشم انداز 50 سال به بالا می خواند، اعتقاد دارد: برنامه های چهار و پنجساله و کوتاه مدت اتلاف هزینه است و حتما برای شهر و مدیریت شهر باید بلندمدت به آن نگاه شود.
وی معضل داورزن را مبادی ورودی و خروجی شهر می داند و می گوید: در این خصوص جدا باید مسئولان مسکن، شهرسازی و راه به همراه استانداری و منابع طبیعی استان باید پیگیر موضوع باشند تا بتوانیم به عنوان شهری که دروازه ورودی میهمانان وزائران حرم آقا امام علی ابن موسی الرضا (ع) است شایسته تکریم این عزیزان و سایر مسافران محترم به خراسان رضوی و دیار سربداران باشیم.
وی در ادامه طرح جامع داورزن را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: براساس این طرح هم اکنون با همکاری بسیار خوب منابع طبیعی استان بالغ بر 200 هکتار از اراضی را برای کشت جنگل در اطراف شهر را با هدف جذب گردشگر و همچنین ساخت دریاچه بزرگ مصنوعی پیگیر هستیم و مطمئن هستیم با توجه به خاک بسیار خوب این جنگل بتواند جوابگوی بسیاری از مسایل توسعه ای شهر باشد.
قاسمی ادامه داد: آزادسازی 160 هکتار جهت شهرک صنعتی داورزن از دیگر اقدامات است که هم اکنون نیز 30 تا 40 نفر مبادرت به نام نویسی برای احداث کارخانه و کارگاههای تولیدی در آن کرده اند.
شهردار داورزن مردم این ناحیه را مردمی میهمان نواز، فرهیخته و بسیار باسواد توصیف کرد که طی سالیانی که قبلا و یکسال گذشته در آن حضور داشته است هرگز شاهد مشاجره و درگیری در آن نبوده است که همه این مسایل حاکی از روح بزرگ مردم داورزن دارد.
به گفته وی از دیگر برنامه های محیط پیرامون شهر اجرای فاز به فاز شکل گیری جنگل در اطراف داورزن ، راه اندازی استخرهای پرورش ماهی با توجه به آب مناسب این پرورشگاههاست که که هم اکنون در دستور کار شهرداری و سایر نهادهای داورزن قرار گرفته است/سبزوار نیوز




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.