اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 تير 1392 / کد مطلب: 6250 / نظرات: 0

در همایش ˈپیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکلˈ در سبزوار


مبارزه با مواد مخدر بسیج همگانی را می طلبد


مبارزه با مواد مخدر بسیج همگانی را می طلبد جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی گفت: مبارزه با مواد مخدر بسیج همگانی و حرکت انقلابی را می طلبد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، سرهنگ ماشاءالله صادقی در اولین همایش ˈپیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکلˈ در سبزوار افزود: دولت به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مبارزه کند و باید از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد، ائمه جمعه، روحانیون و مردم نقش بسیار مهمی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد در جامعه دارند.

وی با اشاره به اهمیت خانواده ها در امر پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: خانواده ها بایستی بیش از پیش مراقب فرزندان خود بوده و نظارت کافی بر فعالیت آنان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در پشت پرده اعتیاد، قدرت های استکباری قرار دارند که می خواهند جوانان و نیروهای فعال جامعه را به انزوا و فلاکت بکشانند.

وی همچنین به نقش تاثیرگذار بانوان در خانواده اشاره کرد و گفت: این قشر تاثیرگذار گروه هدف دشمن به شمار می رود و دشمن به طرق مختلف قصد تضعیف این قشر را هم دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار نیز در این همایش گفت : پیشگیری از اعتیاد از مواردی است که بایستی بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

رضا مدرسی پور افزود: فرهنگ سازی و آموزش را به عنوان سیاست کاری مسوولان در شهرستان دنبال نموده و از تمام امکانات و منابع شهرستان در راستای پیشگیری ، درمان و مقابله با مواد مخدر استفاده می کنیم.

وی با اشاره به شناسایی گروه هدف در امر پیشگیری از اعتیاد گفت : در این راستا کلاس ها ، کارگاه ها و نشست های آموزشی با کارکنان ادارات، رابطین بهداشت، مشاوران آموزشگاه ها، دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، دانشجویان و مربیان ورزشی در شهرستان سبزوار برگزار شده است.

وی با اظهار اینکه جمهوری اسلامی پیشرو ترین کشور جهان در زمینه مبارزه با مواد مخدر می باشد افزود: تاکنون فعالیت های چشمگیری در زمینه مقابله با حمل مواد مخدر انجام شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سبزوار با اشاره به تلاش ها و اقداماتی که سال گذشته در این شهرستان برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده است اظهار داشت: در این مدت بیش از 100 طرح مبارزه با قاچاقچیان و معتادان، پاکسازی مناطق آلوده، بازرسی های موقت و دائم انجام شده که منجر به دستگیری یک هزار و 350 قاچاقچی و کشف 400 کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان شده است.

مدرسی پور به وجود 23 تشکل و مرکز فعال برای ترک اعتیاد در سبزوار اشاره کرد و گفت: پیشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد مشارکت همگانی مردم و مسئولان را می طلبد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.