اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 تير 1392 / کد مطلب: 6268 / نظرات: 1

در جلسه كارگروه اشتغال داورزن /


فرماندار خواستار استقرار ادارات در داورزن شد


فرماندار خواستار استقرار ادارات در داورزن شد  فرماندار داورزن خواستار تسریع در استقرار ادارات ضروری در این شهرستان شد و از مدیران کل استان خراسان رضوی خواست در این مورد اقدام کنند.

 به گزارش سبزوارپیام ، مهندس اسماعیل غفاری روز چهار شنبه در اولین جلسه کارگروه اشتغال داورزن افزود:به رغم تاکید استاندار خراسان رضوی ،هنوز برخی از نهاد ها و ادارات کل برای استقرار ادارات در این شهرستان تازه تاسیس اقدامی انجام نداده اند.

وی وجود ادارات میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری ،تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ،صنعت ، معدن و تجارت را در این شهرستان بسیار مهم عنوان کرد و گفت : عدم استقرار این ادارات در داورزن ، اشتغال در منطقه را نیز به چالش خواهد کشید.

فرماندار داورزن همچنین در سخنانی ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی این شهرستان را بالا عنوان کرد و گفت: احداث و راه اندازی مجتمع گلخانه ای آذر برزین مهر در حوالی روستای ریوند پتانسیل های بالای کشاورزی در این منطقه را به بالفعل در خواهد آورد.

وی در ادامه عدم همکاری برخی بانکهای عامل در تخصیص اعتبارات اشتغال زایی را از دیگر مشکلات موجود این شهرستان عنوان کرد و افزود:نبود شعب برخی بانکهای عامل در سطح شهرستان داورزن نیز باعث افزایش نارضایتی مردم از عملکرد بانک ها شده است .

وی در عین حال تاکید کرد: اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان در بخش اشتغال زایی نباید به هیچ عنوان برگشت داده شود.

دبیر کارگروه اشتغال و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) داورزن نیز در سخنانی با اشاره به تشکیل 620 مورد پرونده مشاغل خانگی گفت: اعتبارات اختصاصی به این شهرستان توسط بانکهای عامل در حال واگذاری است .

هادی امیدیان با اشاره به مشکلات موجود برای دریافت این تسهیلات گفت: علی رغم همکاری خوب بانکها در واگذاری این تسهیلات، دریافت وثیقه های سنگین و یا ضمانت مشکلاتی را برای در خواست کنندگان این تسهیلات بوجود آورده است .

وی نبود شعب بانک های عامل در این شهرستان را یاد آور شد و ادامه داد: تنها بانک کشاورزی به صورت مستقل می تواند این تسهیلات را در اختیار مشتریان قرار دهد که آن هم با کمبود اعتبارات و همچنین ارائه وامها در بخش کشاورزی جوابگوی متقاضیان نیست.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن نیز در سخنانی احداث بزرگترین مجموعه گلخانه ای را در این شهرستان یاد آور شد و گفت: تاکنون 33 مورد سند برای استفاده از تسهیلات اعلام شده است.

مهندس حسین تاج آبادی با اشاره به حفر یک حلقه چاه و دیگر امکانات موجود در این مجتمع گلخانه ای، اظهار کرد: اولویت واگذاری به دارندگان مدارک کشاورزی و جوانان جویای کار این شهرستان و دریافت تعهد شش ماهه برای اجرای کشت گلخانه ای خواهد بود.

وی همچنین اجرای مجتمع گلخانه ای در روستای چشام این شهرستان ، با استفاده از تسهیلات اشتغال زایی را یاد آور شد و گفت: این مرکز به عنوان پایلوتی برای اجرا در دیگر روستاهای بزرگ منطقه خواهد بود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.