اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 تير 1392 / کد مطلب: 6279 / نظرات: 0


امام جمعه موقت سبزوار:علم، قدرت و اقتصاد نشانه عزت مردم است


امام جمعه موقت سبزوار گفت: علم، قدرت و اقتصاد نشانه عزت مردم کشورها در دنیای فعلی است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی امروز چهاردهم تیرماه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان این مطلب، افزود: اگر بخواهیم عزت داشته باشیم باید علم تولید کرده، دارای قدرت نظامی بوده و چرخ کارخانه ها به گردش در بیاید.

وی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اذعان کرد: ملت ایران حماسه سیاسی را بدون نقص انجام دادند و باید حماسه اقتصادی نیز اتفاق بیفتد.

سلیمانی در ابتدا به روز قلم در هفته آینده اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن، قلم و بیان از نعمتهای الهی هستند که در قرآن به قلم قسم یاد شده است.

وی با بیان اینکه رابطه قلم با علم است، عنوان کرد: با نوشتن می توان ملتی را بیدار، هوشیار و با بصیرت کرده و یا ملتی را ضعیف و یا قدرتمند کرد.

امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به اینکه قلم روایتگر تاریخ است، اظهار کرد: اگر تاریخ بشر را به دو قسمت قبل و بعد از تاریخ تقسیم کنیم، بعد از تاریخ زمانی می باشد که بشر نوشتن را فراگرفت.

وی ادامه داد: انسان از طریق نوشتن تجربه ها را دریافت کرده و به رشد فرهنگی می رسد.

وی همچنین به پایان ماه شعبان و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان پرداخت و به درخواست‌های امام سجاد (ع) همچون الهام برای دعاهای ارزنده، توفیق برای کارهای خوب، کمک و... اشاره کرد.

وی بر صله رحم، گذشت و بخشش، پرداخت زکات مال، مرتکب نشدن گناهان در ماه مبارک رمضان با توجه به خواسته های امام سجاد(ع) تاکید کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.