اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 تير 1392 / کد مطلب: 6309 / نظرات: 0

در جلسه شوراي فرهنگ عمومي سبزوار/


امام جمعه خواستار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شد


امام جمعه خواستار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر شد  امام جمعه سبزوار خواهان ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد وگفت : همه مسوولان باید برای ترویج فرهنگ این فریضه تلاش کنند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی روز سه شنبه در نشست در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود : همه باید چه در حوزه فرهنگ عمومی و چه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای احیای آن ملت واحده باشیم.

وی همچنین در سخنانی به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه کردن آن در جامعه تاکید کرد و گفت : برخورد با بی حجابی و بدحجابی ها را بایستی در حوزه ادارات آغاز کنید.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار با بیان اینکه فلسفه حجاب جلوگیری از فساد اخلاقی ، ایجاد امنیت برای زنان و تحکیم پیوند خانوادگی است ،افزود: حجاب یک حکم تکلیفی و به منزله دیوار و حصاری برای حفظ زنان است.

وی با تاکید بر رعایت حجاب اسلامی ، عفت و تقوای درونی را مهمتر از حجاب ظاهری دانست و گفت : نباید در مقابل کارهای خلاف شرع و شئونات اسلامی سکوت کرد.

وی رواج بدحجابی را یکی از توطئه های دشمنان انقلاب و نظام دانست و گفت: مواجهه با جنگ اعتقادی و فرهنگی مشکل تر از جنگ نظامی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون زمینه کار در ترویج فرهنگ اسلامی مهیا است ،افزود: بایستی در این جهت واقعا کار شود و هوشیار باشید که دشمنان انقلاب در این زمینه کار می کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار هم گفت : همه مردم متولی کار فرهنگی هستند و هر کسی به نوبه خود مسوولیت دارد.

محمد مشکانی با اشاره به هجمه های استکبار جهانی در بحث مسائل فرهنگی و بویژه عفاف و حجاب افزود : بدحجابی یکی از تاثیرات جنگ نرم دشمنان بر فرهنگ است.

وی با اشاره به تاثیرپذیری و تربیت کودکان از خانواده ، مدرسه ، گروه همسالان و غیره اظهار داشت : برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در فرزندان از سن کودکی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید لزوم رعایت عفاف برای همه افراد جامعه اظهار داشت : عفاف نه فقط در حوزه بانوان که به همه افراد جامعه اعم از زن و مرد تعلق دارد.

از مصوبات این نشست برگزاری راهپیمایی در روز عفاف و حجاب بعد از نماز جمعه از محل جایگاه نمازجمعه تا میدان امام حسین (ع) سبزوار بود .

برپایی نمایشگاه هایی در خصوص عفاف و حجاب نیز از دیگر برنامه هایی است که در شهرستان سبزوار به این مناسبت بر پا می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.