اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 تير 1392 / کد مطلب: 6319 / نظرات: 0


نشست هم اندیشی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد سبزوار برگزار شد


 نشست هم اندیشی روسا و مدیران آموزشی دانشگاههای و مراکز آموزش عالی سبزوار با موضوع 'دفاع مقدس' در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.    
این نشست در زمینه‌ی بررسی واحد درسی دفاع مقدّس با حضور مدیرکل و معاون تحقیقات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس خراسان رضوی در این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در ابتدای این نشست اهمیّت آشنایی دانشجویان با هشت سال دفاع‌ مقدّس و اتفّاقات و رویدادهای این دوران سرنوشت‌ساز از تاریخ انقلاب اسلامی را ضروری خواند.
دکتر محمود غفوری نژاد اظهار کرد: با توجه به این‌که نسل امروز دانشجویان کشور، اطّلاعات کمی از دوران دفاع مقدّس دارند، ارائه‌ی دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدّس، بیش از پیش، ضروری به‌نظر می‌رسد.
وی با اشاره به این‌که پیش از این، افتخار تدریس درس آشنایی با دفاع مقدّس را داشته‌ام، گفت: با توجه به شناخت کم دانشجویان از این واحد درسی، در جلسات نخست شاهد استقبال کم دانشجویان بودیم.
وی افزود: به‌تدریج و با آشنایی بیشتر دانشجویان با مبانی انقلاب اسلامی، اشتیاق دوچندان این عزیزان به دانستن واقعیت‌های بیشتری از دفاع مقدّس، محسوس بود.
وی ایجاد جاذبه‌ی لازم برای درس دفاع مقدّس را حائز اهمیّت دانست و گفت: قطعاً برگزاری نشست‌های صمیمی، پخش کلیپ، توزیع لوح‌های فشرده‌ و برگزاری اُردوهای دانشجویی، در ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان از دفاع مقدّس، مؤثر خواهد بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدّس خراسان رضوی در ادامه‌ی این نشست، ضمن بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدّس به تشریح اهداف برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا و مسؤولان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سبزوار پرداخت.
سردار نجاتی با اشاره به رشادت‌های رزمندان اسلام در دوران دفاع مقدّس گفت: الگوی این عزیزان برگرفته از حماسه‌ی عاشورا بود.
تشریح فعّالیّت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدّس توسط معاون تحقیقات بنیاد و پاسخ به سؤالات مدعوین از دیگر برنامه‌های این نشست یک‌روزه بود. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.