اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 تير 1392 / کد مطلب: 6364 / نظرات: 0


رها‌سازی 55 هزار قطعه ماهی گرمابی در سبزوار


مدير جهاد كشاورزي شهرستان سبزوار، از توزیع و رهاسازی 55 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایسنا، محمدجواد ایزدیان، افزود: با توجه به آغاز فصل گرما 55 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در 20 مرکز پرورش ماهی و استخر دومنظوره این شهرستان رهاسازی شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل پرورش، 75 تن گوشت ماهی برداشت شود.

محمد نبوی‌فرد، مسوول شیلات جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نيز در خصوص گونه‌ ماهي‌هاي رها شده، گفت: ماهی گرمابی توزیع شده از گونه‌هاي کپور معمولی و کپور علف خوار(آمور) هستند.

وي  در ادامه  افزود: ماهیان گرمابی در استخرهای خاکی و در مناطقی که دمای آب بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است، قابل پرورش هستند.

وی افزود: ضریب تبدیل غذایی ماهی 1.5 برابر طیور، 2 برابر دام سبک و سنگین است و دلیل اين امر نیاز کمتر ماهی به مصرف انرژی برای گرم نگهداشتن دمای بدن خود و غلبه بر نیروی جاذبه‌ زمین است.

اين مقام مسوول ضمن بيان اينكه گوشت ماهی سریع‌تر از سایر گوشت‌ها هضم شده و ارزش غذایی بالایی دارد در ادامه اظهار کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی، با غنی‌سازی آب و بهبود کیفیت خاک سبب افزایش 30 درصدی تولیدات کشاورزی نیز می‌شود.

شهرستان سبزوار با تولید سالانه 630 تن گوشت ماهی اعم از گرمابی و سردابی، رتبه دوم تولید ماهی در استان خراسان رضوي را به خود اختصاص داده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.