اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 25 تير 1392 / کد مطلب: 6367 / نظرات: 1

فرمانده پلیس راه سبزوار :


تلفات انسانی جاده ای 33 درصد کاهش یافت


تلفات انسانی جاده ای 33 درصد کاهش یافت فرمانده پلیس راه سبزوار گفت: تلفات انسانی جاده ای این شهرستان در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 33 درصد کاهش داشت.

 به گزارش سبزوارپیام ، سرهنگ محمد ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برابر آمار پزشکی قانونی در این مدت تلفات جاده ای نسبت به زمان مشابه سال گذشته 10 نفر کاهش داشته است.

وی تمهیدات خوب پلیس راه در حوزه جغرافیایی سبزوار، حضور موثر و گسترده پلیس با تمام امکانات و ظرفیت های موجود، کنترل ترافیک، آرام سازی جریان ترافیک و هم پوشانی کامل مسیر در تعامل خوب با دستگاه های ایمنی بخش را عامل کاهش تصادفات اعلام کرد.

وی با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات توسط مردم ، تدابیر خوب و تشدید عوامل کنترلی در همه معابر در کاهش تلفات جاده ای بسیار تاثیرگذار بوده است، افزود: توجه به این عوامل موجب شد هر سال نسبت به سال گذشته با کاهش تلفات جاده ای روبرو شویم.

فرمانده پلیس راه سبزوار با اشاره به بیشترین علل وقوع حوادث در محورها اظهار داشت: بیشترین حوادثی که در محور سبزوار به شاهرود به وقوع می پیوندد واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

سرهنگ ستوده با بیان اینکه در همه نقاط حادثه خیز علائم هشداردهنده نصب و علائم آشکار سازی شده است، افزود: ساماندهی توقفگاهها و تجهیز آنها به روشنایی و نصب چراغ های خورشیدی نیز از عوامل تاثیرگذار در کاهش حوادث بوده است.

وی بیشترین عامل تصادفات در محورهای یک طرفه را تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و در محورهای دو طرفه انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و گفت: استقرار پایگاه های امداد و نجات و پلیس در محورهای دو طرفه در کاهش سوانح و اتفاقات تاثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس راه سبزوار برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز را سرلوحه کار خود دارد افزود: با اینگونه متخلفان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ ستوده برقراری نظم و امنیت ترافیکی و تسریع در عبور و مرور و کاهش سوانح و اتفاقات را از ماموریت های پلیس راه ذکر کرد و گفت: همچنین برای حفظ امنیت جانی هموطنان، خودروهایی که دارای دو تخلف همزمان گردند به مدت 72 ساعت متوقف می شوند.

وی اظهار داشت: از ادامه حرکت خودروهای رانندگانی که حرکات مخاطره آمیز همچون سرعت غیر مجاز و لایی کشی داشته باشند، جلوگیری می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.