اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 تير 1392 / کد مطلب: 6397 / نظرات: 0

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار:


اهدای خون در ماه رمضان را موکول به شبهای قدر نکنند


اهدای خون در ماه رمضان را موکول به شبهای قدر نکنند رییس پایگاه انتقال خون سبزوار از مردم این شهرستان برای اهدای خون در تمام روزهای ماه مبارک رمضان دعوت کرد و گفت : شهروندان اهدای خون در این ماه را محدود و موکول به شب های قدر نکنند.

به کزارش سبزوارپیام، دکتر پرستو جمیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،با اشاره به افزایش تعداد مراجعان اهدای خون در شب های قدر از مردم این شهرستان خواست با توجه به اینکه برخی فرآورده های خونی تنها در مدت کوتاهی قابل استفاده است، اهدای خون را در طول ماه مبارک رمضان انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ایثار، اهدای خون و برطرف کردن نیازهای بیمارانی است که در ماه رمضان با توجه به کاهش ذخایر خون نیازمند این هدیه الهی هستند، افزود : اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان منافاتی با مسائل شرعی و اصول سلامتی ندارد.

وی با اظهار اینکه بدن انسان در مجموع چهار تا پنج لیتر خون دارد که 450 سی سی از این میزان خونگیری می شود، افزود : پس از اهدای خون در مدت سه تا چهار ساعت ،حجم مایعاتی که بدن از دست داده بر می گردد.

این مسوول اضافه کرد: ساخته شدن سلول های خونی هم شش تا هشت هفته به طول می انجامد و حجم خون اهدا شده به ویژه در مورد اهدا کنندگان مستمر ضرری به انسان وارد نمی کند.

وی گفت: افراد قبل از اهدای خون تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند و میزان غلظت خون آنها بررسی شده و از افراد کم خون ، خونگیری نمی شود.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار ساعات پذیرش اهداکنندگان در ماه مبارک رمضان را ساعات 21 الی 23 عنوان کرد و افزود : مردم می توانند بعد از افطار با ارایه کارت شناسایی عکسدار برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کنند.

دکتر جمیلی همچنین اظهار داشت : دو هزار و 586 واحد خون توسط مردم شهرستان سبزوار در سه ماهه نخست امسال اهدا شد که 57 درصد آن را اهداکنندگان مستمر تشکیل دادند.

وی گفت : پایگاه انتقال خون سبزوار نیاز خون و فراورده های خونی سه بیمارستان در سبزوار و نیز بیمارستان های بردسکن ، نقاب و جغتای را تامین می کند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.