اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 1 مرداد 1392 / کد مطلب: 6406 / نظرات: 0


متوسط برداشت گندم در خوشاب ۲۰ درصد افزايش يافت


متوسط برداشت گندم در خوشاب ۲۰ درصد افزايش يافت  مسوول توليدات گياهي خوشاب از افزايش ۲۰ درصدي متوسط برداشت گندم نسبت به سال گذشته در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش سبزوارپیام، مهندس رمضانعلي نصرآبادي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : عدم وجود بادهاي گرم (تف باد) و خنكي هوا علي رغم كاهش بارندگي بهاره باعث افزايش ۲۰ درصدي متوسط برداشت گندم شده است .
وي برداشت گندم در خوشاب را از اول تيرماه تا پايان مردادماه عنوان كرد و گفت : گندم از سطح چهار هزار هكتار از اراضي اين شهرستان در حال برداشت است .
مهندس نصرآبادي متوسط برداشت گندم امسال در خوشاب را سه هزار و ۲۰۰ كيلوگرم در هر هكتار عنوان كرد و گفت : پيش بيني مي شود بيش از يك هزار و ۳۰۰ تن گندم از سطح مزارع اين شهرستان برداشت شود .
مسوول توليدات گياهي خوشاب اظهار داشت : ارقام روشن ، بك كراس روشن،الوند ، فلات، پيشتاز،مهدوي و چمران از رقم هاي غالب گندم در اين شهرستان است .
مهندس نصرآبادي همچنين افزايش راندمان آبياري ، كاهش تردد ماشين الات و كاهش هزينه ها را از مزاياي طرح كشاورزي حفاظتي ذكر كرد و گفت : در اجراي اين طرح بيش از ۹۰۰ هكتار از مزارع گندم شهرستان خوشاب به شيوه ليزري تسطيح شد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.