اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1392 / کد مطلب: 6441 / نظرات: 0


سبزوار دارای 186 هکتار بافت فرسوده است


سبزوار دارای 186 هکتار بافت فرسوده است سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار گفت:این شهر دارای 186 هکتار بافت فرسوده بر مبنای شاخص های فرسودگی کالبدی شهر نفوذناپذیری، ریزدانگی، ساختمان های کم دوام و معابر کم عرض است .
به گزارش سبزوارپیام، مهندس مهدی برزویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : این محدوده در شانزدهم خردادماه 84 مورد تصویب شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران قرار گرفت.

وی پروژه های بزرگ بافت گلستان، امیریه، باغ بازار، چهارراه رضوی و امامزاده شعیب را از مهمترین پروژه های بازسازی بافت فرسوده سبزوار عنوان کرد و افزود : همه این پروژه ها به جز امیریه درحال گذراندن مراحل اداری و اتمام طرح بهسازی و نوسازی می باشند.

وی ادامه داد : طرح امیریه مورد تصویب کمیسیون ماده 5 قرار گرفته و به زودی فاز یک اجرایی آن تحت عنوان پروژه مجتمع تجاری، فرهنگی اعظمی آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه محدوده بافت فرسوده سبزوار به علت قرار گیری در بافت مرکزی شهر تحت تاثیر متقابل فرآیندهای اجتماعی و فضای جغرافیایی است ،اظهار داشت : این عامل موجب شده رویکرد بهسازی و نوسازی آن کانون توجه مسوولان شهری و همچنین یکی از مسائل و چالش های روز باشد.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری سبزوار اظهار داشت : این سازمان تاکنون اقدامات زیادی در زمینه فرهنگ بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، آموزش های متعدد و اطلاع رسانی به شهروندان محلات بافت فرسوده، جلسات و پیگیریهای اداری در جهت مطالعاتی و طراحی طرح های بهسازی نوسازی بافتهای فرسوده گلستان-رضوی و غیره داشته است.

مهندس برزویی ادامه داد : همچنین برنامه ریزی هایی جهت اجرای پروژه با اهمیت باغ بازار در مرکز شهر انجام شده که تا تملک طراحی و گود برداری اولیه این پروژه پیش رفته است.

وی همچنین گفت : در حال حاضر دولت برای بهبود سیمای شهری و همچنین رفاه حال شهروندان املاک واقع در بافت فرسوده، تسهیلات اعطای وام به سقف30 میلیون تومان با سود بانکی کم و دوره باز پرداخت 20 ساله را قائل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد شهروندان با اطلاع از این مهم درصدد بهسازی و نوسازی هرچه بهتر املاک فرسوده خود برآیند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.