اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 مرداد 1392 / کد مطلب: 6456 / نظرات: 0


دادستان خواستار ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرايم مالي غير عمد شد


دادستان خواستار ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرايم مالي غير عمد شد دادستان عمومی و انقلاب سبزوار خواستار ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این شهرستان شد.

به گزارش سیزوارپیام به نقل از ایرنا، علی اکبر فرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ،اظهار داشت: گروهی از مددجویان اداره زندان سبزوار به دلایلی از جمله ورشکستگی ، مهریه ، نفقه ، دیه تصادفات غیر عمد و ... در حبس بسر می برند.

وی با بیان اینکه چنین محکومانی به دلیل جرایم غیر عمد و ناخواسته در بند هستند، اضافه کرد: درکنار تلاش های ستاد دیه ،گذشت شاکی و کمک های خیران می تواند به بازگشت این محکومان به آغوش خانواده کمک کند.

این مسوول با اشاره به قرار داشتن درماه مبارک رمضان و برگزاری جشن گلریزان در سبزوار کمک های خیران به آزاد سازی این گونه زندانیان را مورد تاکید قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی سبزوار و مردم خیر و نوعدوست این شهرستان بتوانیم جشن گلریزان این سنت حسنه را هر سال بهتر از سال گذشته باشکوه تر برگزار کنیم .

وی با اظهار اینکه شهرستان سبزوار کمک های قابل قبولی در بحث حمایت از زندانیان این شهرستان در چند سال متوالی داشته است ،افزود : این شهرستان توانسته رتبه های تک رقمی را در مجموعه کشوری در کمک به زندانیان کسب کند.

وی با اشاره به کمک یک میلیارد ریالی یکی از خیرین در سال گذشته ادامه داد : در سال گذشته با کمک خیرین زندانیانی که زیر 20 میلیون ریال جرائم مالی داشتند ،آزاد شدند.

رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار هم در نشستی با خبرنگاران، گفت : جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این شهرستان برگزار می شود.

علی اکبر خرمی افزود : این جشن چهاردهم مردادماه جاری پس از افطار در پارک سلامت سبزوار برگزار می شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ آزادی زندانیان و مشارکت بیشتر خیرین در این راستا گفت : 40 نفر از مددجویان اداره زندان سبزوار در مجموع با جرائم حدود 20 میلیارد ریال به دلایلی از جمله ورشکستگی ، مهریه ، دیه تصادفات غیر عمد و ... در حبس بسر می برند.

وی اظهار داشت : در سال گذشته 34 نفر از زندانیان جرائم مالی با کمکی که از ستاد دیه کشور شد ،آزاد شدند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت فعال شدن دائمی ستاد دیه در سبزوار از مسوولان خواست زمینه فعالیت این ستاد را در این شهرستان فراهم کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.