اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 مرداد 1392 / کد مطلب: 6477 / نظرات: 4

سايت محسني نوشت : تأسیس ۵ شهرستان جدید در ۵ سال/


در آخرين جلسه هيات دولت ، ششتمد شهرستان شد


در آخرين جلسه هيات دولت  ششتمد شهرستان شد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : مصوبه رسمی شهرستان شدن ششتمد پس از پیگیری های مستمر درطول دو سال گذشته ، سرانجام در آخرین جلسه کاری دولت دهم دراستان خراسان رضوی ابلاغ شد و بدین ترتیب پنجمین شهرستان تازه تأسیس منطقه سبزوار بزرگ که در ۵ سال اخیر از بخش به شهرستان ارتقاء یافته است ، در نقشه تقسیمات سیاسی خراسان رضوی جای گرفت.

محمدرضا محسنی ثانی همچنین دراین رابطه افزود : آخرین جلسه هیأت دولت در خراسان رضوی که چهارشنبه شب گذشته درمشهد مقدس برگزار شد ، با خبرها و مصوبات خوبی برای این استان همراه بود که از جمله این موارد تصویب نهایی شهرستان شدن ششتمد است.

وی ادامه داد : شهرستان شدن بخش ششتمد ، پروژه ای طولانی مدت بود که از اواخر عمر مجلس هشتم مد نظر نمایندگان سبزوار بزرگ و سایرمسوولان و دلسوزان محلی قرار گرفته بود و سرانجام با همه پیگیریهای انجام گرفته ، استانداردهای موردنیاز برای شهرستان شدن این بخش در دو سال گذشته تحقق یافت و طبق وعده های قبلی ششتمد در آخرین روزهای عمر دولت دهم به شهرستان ارتقاء یافت.

نماینده شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد افزود : ششتمد با وجود توانمندی های تاریخی ، فرهنگی و اقتصادی فراوان به دلایل مختلف در طول سالیان اخیر به منطقه ای محروم تبدیل شده بود که بیکاری و مهاجرت جوانان از روستا به شهرهای بزرگ از جمله بزرگترین معضلات این بخش محسوب می شد . به همین سبب پروژه ارتقاء ششتمد از بخش به شهرستان جهت افزایش بودجه اداری این منطقه و دریافت رسیدگی های اداری و سیاسی بیشتر ازدو سال گذشته تا کنون جزء اهداف اصلی نمایندگان و سایر مسوولان اجرایی و دلسوزان محلی بوده است.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت : منطقه سبزوار بزرگ در پنج سال اخیر مسیر خوبی را در زمینه تقسیمات سیاسی طی کرده است به گونه ای که بدون بروز کمترین اختلاف و درگیری های رایج ، به طور میانگین هر سال یک شهرستان مستقل دراین منطقه تأسیس شده است و بدین ترتیب سبزوار هم اکنون رکورددارتقسیمات سیاسی در کشور است.

محسنی ثانی تصریح کرد : مسأله تقسیمات سیاسی  معمولا از مسائل حساس درسطح کشور است که دربسیاری از مواقع ارتقاء یک روستا به شهر ، یک دهستان به بخش یا یک بخش به شهرستان با واکنش های تند اعتراضی درمردم مناطق همجوار مواجه می شود به طوری که روند تقسیمات سیاسی در برخی مناطق بسیار کند و یا کاملاًمتوقف می گردد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود : اما در منطقه سبزوار بزرگ با وحدت و همدلی مثال زدنی که میان مردم بخش های مختلف و مسوولان وجوددارد ، تأسیس ۵ شهرستان جدید در طول ۵سال درآرامش کامل انجام شد که این نشان دهنده بلوغ بالای سیاسی مردم و تدبیرمناسب مسوولان امر است.

گفتنی است ، شهرستان های جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد ، ۵ شهرستان جدیدی هستند که از سال ۸۷ تا کنون درمنطقه سبزوار بزرگ تأسیس شده اند.

شهرستان شدن داورزن و ششتمد جزء مصوبات آخرین سفراستانی رئیس جمهوراحمدی نژاد وکابینه وی به استان خراسان رضوی در اردیبهشت ۹۱ بود. مدتی بعد در بهمن ۹۱ شهرستان شدن داورزن به طور رسمی ابلاغ شد واینک در آخرین روزهای عمر دولت دهم پروژه شهرستان شدن ششتمد نیز به سرانجام رسید.

مدتی بعد از ابلاغ رسمی شهرستان شدن ششتمد از جانب وزارت کشور ، اولین فرمانداری این شهرستان تازه تأسیس معرفی خواهد شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


4 نظر در صف تاييد است.