اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 مهر 1390 / کد مطلب: 654 / نظرات: 0


قنوات شهرستان سبزوار نيازمند توجه بيش از پيش مسوولان اجرايي است


قنوات شهرستان سبزوار نيازمند توجه بيش از پيش مسوولان اجرايي است  عضو سابق شوراي اسلامي سبزوار و يكي از كشاورزان اين شهرستان گفت: قنوات شهرستان سبزوار نيازمند توجه بيش از پيش مسوولان اجرايي است.  
 
'سعيد شيخ الاسلامي' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرستان سبزوار بيش از يك هزار رشته قنات دارد كه براي نگهداري، مرمت و بازگشايي اين قنات ها سالانه بيش از 20 ميليارد ريال مورد نياز است.
وي قنوات را بزرگترين گنجينه براي روستاها عنوان كرد و گفت: اگر در زمينه احيا و مرمت اين قنات ها كار نشود، كشاورزي در روستاها از بين خواهد رفت.
وي افزود: اين سازه هاي با ارزش با توجه به خشكسالي هاي اخير بيش از شش هزار و 500 ليتر در ثانيه آبدهي دارند و بيش از 20 هزار هكتار از اراضي آبي شهرستان را مشروب مي كنند.
وي با بيان اينكه اعتبارات اختصاص يافته براي مرمت اين قنوات جوابگوي نياز نيست اظهارداشت: مكاتبات و مذاكرات بسيار در اين باره با سازمان جهاد كشاورزي استان و مركز انجام شده است.
وي همچنين خواستار تعطيل شدن فعاليت چاههاي غير مجاز اين شهرستان براي تقويت قنوات موجود شد.
'شيخ الاسلامي' از اختصاص 300 ميليون ريال توسط مديريت جهاد كشاورزي و 100 ميليون ريال توسط شوراي اسلامي شهر سبزوار براي مرمت قنات 'معمارزاده' اين شهر خبر داد و از اين اقدام قدرداني نمود.
وي در باره قنات روستاي 'كسكن' اين شهرستان هم گفت: اين قنات با يك هزار و 860 سال سابقه تاريخي، حدود 90 حلقه چاه و 70 ليتر در ثانيه آبدهي دارد و از ويژگي هاي ممتازي برخوردار است.
وي اظهار داشت: قنات مزبور يك هزار و 150 سال قبل در زمان طاهريان بازسازي شده و پس از آن به طور مرتب مورد مرمت قرار گرفته است.
وي با ستودن فعاليت هاي جهاد كشاورزي در زمينه احياي قنوات خواستار توجه بيش از پيش تمام مسئولين ذيربط نسبت به اين سازه هاي آبي شد./
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.