اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1392 / کد مطلب: 6545 / نظرات: 0


دو هزار و ۲۲۰ معلول در سبزوار شناسايي شدند


دو هزار و ۲۲۰ معلول در سبزوار شناسايي شدند رئيس اداره بهزيستي سبزوار گفت: حدود دو هزار و ۲۲۰ معلول در اجراي طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) در ۹۵ روستاي اين شهرستان شناسايي شده است.

به گزارش سبزوارپیام، محمد حسين هادوي فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين روستاها با جمعيت ۷۳ هزار نفر در بخش هاي مركزي و روداب سبزوار و شهرستان داورزن و ششتمد واقع شده است.
وي با بيان اينكه هنوز روستاهايي هستند كه زيرپوشش طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) قرار نگرفته اند، گفت: تا پايان امسال تمام روستاهاي شهرستان سبزوار زيرپوشش اين طرح قرار مي گيرند.
رئيس اداره بهزيستي سبزوار اظهار داشت: آموزش، مناسب سازي معابر و منازل، اشتغالزايي و حمايت هاي اجتماعي و اقتصادي از خدماتي است كه به اين معلولان داده شده است.
هادوي فر گفت: اهداف طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) برابر سازي فرصت ها، فراگيرسازي اجتماعي معلولان و كاهش فقر با تلاش هاي مشترك افراد معلول، خانواده آنان، سازمان هاي مربوط به معلولان و ساير موسسات خدمات رساني دولتي، غيردولتي و آموزشي است.
وي بابيان اينكه در اين طرح معلولان پس از شناسايي، نيازسنجي مي شوند افزود: آموزش در خانواده و خارج از خانواده، ارجاع به سطح بالاتر، تامين وسايل كمك توانبخشي، تامين معاش و سرمايه كار و حمايت هاي اجتماعي و اقتصادي از خدمات توانبخشي اين طرح است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.