اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 مرداد 1392 / کد مطلب: 6561 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزواردر جمع خبرنگاران :


امروز نگاه مردم به رسانه‌های گروهی ست


امروز نگاه مردم به رسانه‌های گروهی ست فرماندار سبزوار با بیان این‌که امروز بیشترین توجه به رسانه هاست، افزود: بخش زیادی از آگاهی و بصیرت جامعه را مرهون تلاش کار خبرنگاران هستیم.

 قاسم شعبانی عطار امروز شانزدهم مردادماه در جلسه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر وی برگزار شده بود، با اشاره به نقش خبرنگاران قبل و بعد از انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فراموشی نقش این قشر، کم توجهی، بی‌انصافی و بداخلاقی است.

نماینده عالی دولت در سبزوار با تاکید بر این‌که اگر مناسبت‌های دوران انقلاب را مرور کنیم به نقش خبرنگاران پی می‌بریم، اظهار کرد: موج عظیم مردم در 22 بهمن 91 و حضور پرشور مردم جهت خلق حماسه سیاسی 24 خرداد امسال حاصل تلاش این قشر است.

وی خبرنگاران را متعلق به دولت، مردم و جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر خدای ناکرده روزی بین این قشر و پیکره دولت جدایی بیفتد، به ضرر جامعه و نظام است.

شعبانی ضمن تشکر از خبرنگاران این شهرستان، توقع و انتظار خود را از خبرنگاران، انجام رسالت خبرنگاری به صورت صحیح دانست و گفت: نمی‌خواهیم همیشه به صلاح دستگاه‌های اجرایی قلم بزنید اما خبری که منعکس می‌کنید، درست و واقعی باشد.

وی از خبرنگاران خواست تا روحیه امید را در جامعه افزایش داده و از سیاه‌نمایی دوری کنند.

فرماندار سبزوار در ادامه با اشاره به اعتبارات این شهرستان، بیان  کرد: در سال‌های گذشته اعتبارات عمرانی این شهرستان اعم از تملک دارایی و حوادث بالغ بر 130 تا 140 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته به شدت کاهش یافت.

وی با اشاره به این‌که اگرچه اعتبارات در سال گذشته در حد نگهداری زیرساخت‌ها و رفع نیاز بود اما در بخش‌هایی فعالیت‌های خوبی انجام شد که گازرسانی و جمع‌آوری فاضلاب از این نوع موارد بود.

شعبانی‌عطار به توقف برخی از طرح‌های سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به محض فراهم شدن شرایط، ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: طرح‌هایی آزادراه حرم تا حرم، راه آهن، کناگذر شرق سبزوار در شهرستان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در سبزوار به جهش‌هایی در گازرسانی و ارتقای بخش‌های سبزوار به شهرستان طی سال‌های اخیر پرداخت و تاکید کرد: شما رسانه‌ها می‌توانید در جهت ارتقا یا تخریب شهرستان قلم بزنید.

وی به موقعیت خوب سبزوار از لحاظ تجاری، بازرگانی، زیرساخت‌ها، دامداری و کشاورزی اشاره و خواستار توجه خبرنگاران به این موارد جهت ارتقای شهرستان شد.

وی سپس به تفکیک معاونت عمرانی از برنامه‌ریزی در این فرمانداری اشاره و اضافه کرد: معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار به معاونت عمرانی و معاونت برنامه‌ریزی و اداری و مالی تفکیک شده است.

این مسوول با اشاره به مطرح شدن مشکل مسکن خبرنگاران، از انجمن صنفی آنان خواست تا این موارد را پیگیری کرده و گفت: در این خصوص کوتاهی نمی‌کنیم.

محمد مشکانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در این مراسم خبرنگاران را چشم بینا و ضمیر آگاه جامعه توصیف کرد و گفت: خبرنگار تنها قشری است که در همه جا حضور دارد.

وی همچنین از انجام اقدامات اولیه برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران و حضور کارشناس هنری در شورای حل اختلاف شهرستان برای دفاع از حقوق هنرمندان خبر داد.

مشکانی آمادگی این نهاد را برای برگزاری جلسات انجمن خبرنگاران در اتاق جلسات انجمن‌های ارشاد اعلام کرد.

همچنین سیدمحسن جعفری، دبیر انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار از انجام اقدامات اولیه برای برگزرای اجلاسیه خبر در سه بخش دانش آموزی، دانشجویی و تخصصی در این شهرستان و دوره‌های آموزش تخصصی خبر داد.
ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.