اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 مرداد 1392 / کد مطلب: 6618 / نظرات: 0


طرح توانبخشي مبتني بر جامعه در ۴۵ روستاي خوشاب اجرا شد


طرح توانبخشي مبتني بر جامعه در ۴۵ روستاي خوشاب اجرا شد رييس اداره بهزيستي خوشاب گفت : ۵۰۰ معلول در قالب طرح توانبخشي مبتني بر جامعه(CBR) از ۴۵ روستاي اين شهرستان شناسايي شده است.

به گزارش سبزوارپیام، علي گرمابي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : اين روستاها با بعد جمعيتي ۳۰هزار نفر و در روستاهاي بخش هاي مركزي و مشكان اين شهرستان است.
وي با اظهار اينكه طرح توانبخشي مبتني بر جامعه يك رويكرد مشاركتي با همكاري معلول ، خانواده وي ، دهياري ها ، اعضاي شوراي شهر، مركز بهداشت و بهزيستي است ،گفت : آموزش ، مناسب سازي منازل ، اشتغالزايي و حمايت هاي اجتماعي و اقتصادي از خدماتي است كه به اين معلولان داده شده است .
رييس اداره بهزيستي خوشاب گفت: اهدف طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) برابر سازي فرصت ها، فراگيرسازي اجتماعي معلولان و كاهش فقر با تلاش هاي مشترك اين افراد و موسسات آموزشي و خدماتي جامعه است .
گرمابي با بيان اينكه در اين طرح پس از شناسايي معلولان، آنان نيازسنجي مي شوند، افزود : آموزش در خانواده و خارج از خانواده ، تامين وسايل كمك توانبخشي ، تامين معاش و سرمايه كار و حمايت هاي اجتماعي و اقتصادي از خدمات توانبخشي اين طرح است.
وي با اشاره به اينكه هنوز روستاهايي هستند كه تحت پوشش طرح توانبخشي مبتني بر جامعه (CBR) قرار نگرفته اند، افزود : تا پايان امسال روستاهاي ديگر شهرستان خوشاب بر طبق اولويت تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
رييس اداره بهزيستي خوشاب همچنين اظهار داشت : در قالب طرح توانبخشي مبتني بر جامعه سه هزار سالمند بالاي ۶۰ سال و معلول در اين شهرستان شناسايي شده اند.
گرمابي افزود : متاسفانه به دليل كمبود اعتبارات نتوانسته ايم به اين سالمندان خدماتي ارايه دهيم. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.