اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مرداد 1392 / کد مطلب: 6629 / نظرات: 0

به میزبانی شهرستان سبزوار/


جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی گشایش یافت


جشنواره قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی گشایش یافت همزمان با ورود مسئولین ،شرکت کنندگان و مهمانان قرآنی از سراسر کشور ، هیجدهمین جشنواره قرآنی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مزبانی سبزوار افتتاح شد.
این مراسم که با حضور تعداد بسیار زیادی از مسئولین از سراسر کشور در تالار استاد محمد تقی شریعتی در دانشگاه حکیم سبزوار برگزار شدحسین همتی، سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی با اظهار این مطلب که  برگزاری این جشنواره قرآنی با این عظمت کار بسیار بزرگی است گفت: سال های گذشته جشنواره های قرآنی با حضور 450 نفر متسابق برگزار می شد اما امسال برای نخستین بار که به این جشنواره به صورت متمرکز و با حضور تعداد 900 نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد این جشنواره متمرکز قرآنی در سبزوار بهترین جشنواره باشد با توجه به اینکه ما در تحریم های اقتصادی به سر می بریم اگر این جشنواره با موفقیت برگزار شود بار مالی زیادی که برگراری مسابقات در سال های گذشته برای وزارت بهداشت داشت تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

همتی برگزاری جشنواره های قرآنی را مقدمه ای برای سایر فعالیت های دانشگاه های علوم پزشکی برشمرد و گفت: بنده معتقدم اگر جشنواره را انتهای کار ندانیم با اهمیت است.

 سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به برگزاری بیست و هشتیمن جشنواره ملی دانشجویان در مهرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: ما پیشنهاد جشنواره ملی قرآنی اساتید و کارکنان کشور  را داده ایم در صورتی که این پیشنهاد قطعی شود تمامی کسانی که در این جشنواره رتبه برتر را کسب کنند به جشنواره ملی سال آینده معرفی خواهد شد.

همتی ادامه داد: جمع حاضر در این جشنواره 14 هزار شرکت کننده از دانشگاه های علوم پزشکی مختلف سطح کشور هستند که در 5 بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، نشریات و هنری شرکت کرده اند سال آینده نخستین جشنواره قرآن و عترت برزگار خواهد شد امیدواریم شاهد رشد چند برابری متسابقین نسبت به سال های گذشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  در ادامه این مراسم گفت: با همت دوستان در وزارت بهداشت این توفیق برای ما رقم خورد و سبزوار برای دومین سال متوالی میزبانی مسابقیات قرآنی را به خود اختصاص داد.

دکتر حسن پور گفت: حضور این مهمانان قرآنی برکتی برای سبزوار  و البته دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود امیدواریم این جشنواره  در این مدت سه روز به خوبی برزگار شود و اسباب رضایتمندی مهمانان ما در شهرستان فراهم شود و ما شاهد کیفیت بسیار خوب مسابقات قرآنی در سبزوار باشیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.