اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 مرداد 1392 / کد مطلب: 6632 / نظرات: 0

در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآنی ثامن الحجج (ع)مطرح شد/


جامعه را به سمت فعالیت های قرآنی فرهنگی سوق دهیم


جامعه را به سمت فعالیت های قرآنی فرهنگی سوق دهیم   امام جمعه سبزوار گفت: جامعه را بایستی بیشتر به سمت و سوی فعالیت های فرهنگی و قرآنی ببریم .    
،حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآنی ، فرهنگی ثامن الحجج (ع) سبزوار ، اثرات ارزشمند برگزاری این چنین محافل را برای تربیت نسل جوان مثبت ارزیابی کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی سبزوار افزود: برگزاری این چنین نمایشگاهی و اجرای هدفمند فعالیت های قرآنی زمینه ای است تا هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان جامعه را با معارف آسمانی قرآن آشنا کنیم .
وی بر ترویج و توجه بیشتر به فعالیت های اسلامی و قرآنی تاکید در جامعه کرد و گفت : اسلام دین کاملی است و دین کامل یعنی اینکه به همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی انسان توجه دارد .
امام جمعه سبزوار با اشاره به برنامه ریزی منسجم دشمنان با ورود به بخش فرهنگی برای به سیطره درآوردن نیروی جوان جوامع اسلامی ،شیطنت های دشمنان را بر شمرد.
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد : ما بایستی با اعتلا و ارتقای فعالیت های فرهنگی و ایجاد آگاهی و بینش در جامعه راه دشمنان را ببندیم .
این مسوول همچنین در سخنانی وحدت و اتحاد را نیز از جمله راههای دفاع در مقابل تهاجم ، شبیخون فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: با کنار گذاشتن اختلافات و اتحاد کشورهای اسلامی استکبار و اسرائیل به راحتی از پای درمی آیند .

 مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) هم در این آیین  گفت: بایستی برای تمام فعالیت های فرهنگی در کشور سند چشم انداز ترسیم شود .    
حجت الاسلام و المسلمین زهیر ثباتی مقدم  افزود: عرصه فرهنگ عرصه جهاد کبیر است و در این بین کارهای فرهنگی بایستی با برنامه ریزی و هدف گذاری با حمایت مسوولان و مردم اجرایی شود .
وی با اشاره به آسیب شناسی بحث های فرهنگی گفت : پردازش مسائل فرهنگی در کشور ما متولی زیاد دارد اما آنچنان که باید و شاید خروجی خوبی نداشته و زحمات و تلاش هایی شده اما این تلاش ها با آسیب همراه بوده است .
وی هزینه بر بودن فعالیت های فرهنگی و بهره مادی نداشتن این فعالیتها را از علل عدم استمرار این فعالیت ها در کشور عنوان کرد و گفت : با توجه به اثرات و کارکردهای فعالیت های فرهنگی بویژه برای نسل جوان جامعه بایستی برای احیا دین و فرهنگمان هزینه کنیم .
وی با اشاره به برنامه ریزی و هزینه های گزاف دشمنان در بحث فعالیت های فرهنگی گفت : آنان به این نتیجه رسیده اند که از قسمت فرهنگی می توانند بر ذهن و فکر نسل جوان رسوخ کرد و به تدریج آنان را با هدف های خود هم سو کنند .
وی با اظهار اینکه اسرائیل این نکته را خوب فهمیده و دارد خانه های مسکونی و مدرسه می سازد افزود : اسرائیل دو رکن اساسی و تاثیرگذار در تربیت نسل جوان یعنی خانه و مدرسه را هدف قرار داده و از هم اکنون قصد دارد تفکر آینده نظام را از کودکی به خورد بچه ها دهد .
مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت : بایستی همه مسوولان و مردم در تداوم فعالیت های فرهنگی در کشور اهتمام داشته باشند .
حجت الاسلام ثباتی مقدم توجه در طراحی ، اجرا و استمرار در فعالیت های فرهنگی را با اهمیت دانست و گفت : باید طراحی فعالیت های فرهنگی با استفاده از خردجمعی و اجرای این فعالیت ها با توجه به آینده و چشم انداز فعالیت های فرهنگی انجام شود .
وی با اظهار اینکه بایستی اجرای فعالیت های فرهنگی شیرین ترین خاطره را ایجاد کند ،افزود : به طور نمونه به مساجد به عنوان مراکز فعالیت های فرهنگی بایستی توجه بیشتر شود .
مدیر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تاکید بر اهتمام ویژه در نماز و اجرای برنامه هایی در بعد آموزشی و ترویجی در این بخش گفت : برگزاری کارگاه آموزشی عملی نماز برای خواهران و برادران را از جمله کارهای اثربخش در شهرستان است که ما نیز در این بخش حمایت و همکاری لازم را خواهیم داشت . 
دبیر نمایشگاه قرآنی ، فرهنگی ثامن الحجج (ع) سبزوار هم گفت : برگزاری فعالیت های فرهنگی و قرآنی موجب ترویج و نفوذ معارف قرآن و اسلام در دلها و کاربردی کردن این معارف بویژه در نسل جوان جامعه می شود .
جواد فرزی با اشاره به برنامه های دشمنان در بخش فرهنگی جامعه افزود : برای مقابله با تهاجم فرهنگی بایستی علاوه بر نوآوری در کاربردی کردن معارف اسلامی بکوشیم .
وی استقبال از نمایشگاه قرآنی ، فرهنگی ثامن الحجج (ع) سبزوار را به رغم تعطیلات عید فطر و نیز مسافرت های تابستانی قابل توجه عنوان کرد و گفت : بیش از 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند .
دبیر نمایشگاه قرآنی ، فرهنگی ثامن الحجج (ع) سبزوار ادامه داد : در بین غرفه های مختلف نمایشگاه غرفه نوجوان با بیش از پنج هزار بازدید کننده بیشترین تعداد بازدید کننده را داشت . 

تلائت آیاتی از کلام الله مجید، ،اجرای تواشیح ، همخوانی،پخش کلیپ و... از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.